Geen celstraf door trap hondengeleider

Toegevoegd: 04-02-2013, 20.35 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - De eerste klap op in dit geval de eerste trap mag dan wel een daalder waard zijn, dankzij een rake trap van een hondengeleider heeft het Openbaar Ministerie maandag in het stof moeten bijten.

De agent gaf een geboeide verdachte een trap in diens kruis en dat was volgens de rechtbank dermate ernstig dat het OM haar recht op vervolging tegen man, een 33-jarige man uit ;'s Heerenhoek verspeelde en een vonnis voor diefstal van koper van een bedrijf in zijn woonplaats de prullenbak in kon.

Géén vijftien maanden cel waarvan zeven voorwaardelijk voor diefstal, bedreiging en mishandeling, maar een taakstraf van 120 uur voor belediging en mishandeling. De 's Heerenhoeker stond twee weken geleden terecht voor veertien diefstallen van koper, mishandeling, belediging en het beschadigen van een politiehond. Er kwam een melding van een mogelijke poging tot inbraak op het bedrijventerrein in 's Heerenhoek, de politie ging kijken en er werd een politiehond ingezet.

Het dier rook en ontdekte de 's Heerenhoeker en daar waar een ieder stokstijf zou blijven staan, ging de man zich verweren. Resultaat zeker vijftig bijtwonden en de hond miste een stuk van zijn oor. De betreffende hondengeleider was daar kennelijk zo kwaad en gefrustreerd over, dat hij de geboeide 's Heerenhoeker een flinke trap in diens kruis gaf. Met alle gevolgen van dien.

De 's Heerenhoeker heeft ongetwijfeld de nodige pijn ondervonden, het OM verspeelde door die trap haar recht op vervolging van de koperdiefstallen en het bedrijf, dat zegt 57.100 euro schade te hebben geleden door de koperdiefstallen, staat nu eveneens met lege handen.

Remco (7-2-2013 om 11:30)
Zo daalt het vertrouwen in de wet behoorlijk. De agent had zich moeten beheersen, maar de dief vrijspreken? dat heeft niets met elkaar te maken. De dief veroordelen op zijn fouten en de agent op de zijne.
Thijs (6-2-2013 om 17:30)
De Rechter in kwestie steelt zeker ook koper in zijn vrije tijd en heeft een hekel aan honden. Geen wonder dat Nederland verhard, als zulke lui vrijuit gaan moet men niet raar staan kijken dat de burger het recht in eigen hand neemt. Dankzij de domme regels en domme rechters in ons land.
Henk (6-2-2013 om 12:22)
Ben benieuwd eigenlijk op basis van welke wet, welk artikel of bestaande jurisprudentie, een rechter mag oordelen dat het OM haar recht tot vervolging kan verspelen. De ene verkeerde handeling mag de andere niet opheffen lijkt mij. Heb de indruk dat die rechters zelf maar wat aan rotzooien !
Wimpie (6-2-2013 om 11:54)
Geitenharen sokken rechters
Hansworst (5-2-2013 om 22:36)
Ik word schijtziek van dit soort zgn "rechters"
Renata (5-2-2013 om 21:14)
OM, hier laten jullie het toch niet bij zitten zeker?! Wie pakt deze wereldvreemde rechters eens aan??