Politie waarschuwt voor oplichter

Toegevoegd: 24-04-2013, 15.25 uur
Door: Veerle van Iren
MIDDELBURG - De politie heeft de afgelopen weken diverse aangiften/meldingen binnengekregen van oplichting door een man die zich de woning binnen probeert te praten als verkoper.

De man doet zich voor als verkoper van vloerkleden en/of bestekcassettes. De ene keer vertelt hij dat hij een zaak gaat openen in gordijnen en vloerkleden, een andere keer beweert hij dat hij namens de woningstichting komt en dat de vloerkleden vervangen moeten worden. Ook heeft hij gepoogd bestekcassettes te verkopen.

Tussen 6 maart en 19 april kwamen er meldingen binnen uit Zuiddorpe, Sas van Gent, Waterlandkerkje, Goes, Kapelle en Terneuzen. De man belt voornamelijk aan bij oudere mensen. In Terneuzen werd een 94-jarige man op deze manier voor enkele tienduizenden euro's opgelicht. Voor zover bekend gaat het tot nu toe om ongeveer 8 à 10 meldingen.

In vrijwel alle meldingen komt het signalement overeen en gaat het om een blanke man met donkerblond haar, zonder snor en bril die netjes is gekleed. De leeftijd verschilt in de diverse meldingen.

De politie vraagt mensen die ook het slachtoffer geworden zijn van deze oplichtingpraktijken dit te melden.

Alfred (26-4-2013 om 16:17)
Kan ik mij aanmelden voor deze verkoper? Hij mag bij mij wel wat proberen te verkopen, verkoop ik hem ook wat !
MotoRob (24-4-2013 om 17:59)
Een man van 94 voor tienduizenden euro's oplichten? Duidelijk iemand zonder geweten, ik hoop echt dat ze deze walgelijke vent te pakken krijgen.
Lowie (24-4-2013 om 17:14)
Nou hij mag aan de deur komen hoor maar dat gaat hem niet goed bevallen veder geen uitleg nodig zeker