Weer schuurtje in brand Oosterland

Toegevoegd: 03-05-2013, 10.42 uur - Update: 03-05-2013, 12.32 uur
Door: Manfred Berrevoets
OOSTERLAND - In de nacht van donderdag op vrijdag heeft er brand gewoed in twee schuurtjes aan de Steengrachtstraat in Oosterland. Vermoedelijk zijn de branden aangestoken. De politie doet hier onderzoek naar.

Buurtbewoners werden wakker van een harde klap en zagen dat er brand was in een schuurtje aan de achterzijde van woningen aan de Steengrachtstraat. De brandweer is ter plaatse gekomen om de brandhaarden te blussen.

Door de politie zijn drie aangiftes van brandstichting opgenomen. Twee schuurtjes en een afvalcontainer zijn uitgebrand. Medewerkers van de afdeling Forensische Opsporing onderzoeken sporen die door de agenten zijn afgenomen. De politie doet vandaag een buurtonderzoek.

Sinds vorig jaar maart is de politie bezig met een onderzoek naar diverse brandstichtingen in Oosterland. Sinds die tijd zijn er bijna 20 branden geweest, voornamelijk in schuurtjes. Jongstleden maart is er een verdachte aangehouden voor het stichten van de branden. Die verdachte is na drie dagen weer in vrijheid gesteld, maar sindsdien zit de politie uiteraard niet stil. Het onderzoek gaat nog gewoon door.

Agenten surveilleren bijvoorbeeld extra in Oosterland. Het probleem is dat zij niet op alle plekken tegelijkertijd kunnen zijn.

Lucifer (7-5-2013 om 18:13)
Zo is het maar net W de Koning, roddelen. laster en achterklap, maar tegen de politie praten doen ze niet dus mogen ze het nu zelf oplossen ook. veel plezier met de hete zomer en succes ermee.
Dima (6-5-2013 om 14:19)
Het moet een ''heterdaadje'' worden ! zonder dat kan de politie niets doen... de brandstichter staat meestal het eerst te kijken bij de brand...
W.de Koning (6-5-2013 om 07:21)
Ja Jaap, goed plan! Wellicht snap je nog n fluisteraar :-D
Jaap van Sien (4-5-2013 om 22:00)
Oké, oren dicht maar dan wel ogen open en camera's op elke hoek in de pyromanenbuurt.
W.de Koning (4-5-2013 om 08:54)
Dat heb je met fluisteren Jaap. Daarvan is de bedoeling dat niet iedereen t hoort. Woeste speculaties wil men wel uiten maar niet onder verantwoording. Zijn meestal niet de bestwillenden die fluisteraars.. Oren dicht is m.i. het devies.
Jaap van Sien (3-5-2013 om 19:15)
Rasechte Oosterlanders fluisteren wie hier achter zitten en de politie weet het niet. Dat is vreemd.