Gewonde bij brand Oosterland

Toegevoegd: 08-05-2013, 05.40 uur
OOSTERLAND - In Oosterland heeft vannacht opnieuw brand gewoed. Dit keer raakte er iemand gewond.

De brand van vannacht volgde op een lange reeks van branden die in het voorjaar van 2012 startte. Dit keer was het raak aan de Lange Achterweg. Een schuur ging hier in vlammen op. De brand werd rond 03.10 uur ontdekt en blusploegen uit Oosterland en Bruinisse kwamen met spoed ter plekke om de brand te bestrijden.

Bij de brand raakte een persoon gewond. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland liep het slachtoffer brandwonden op. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd.

De brand was rond 03.50 uur meester. Met behulp van een shovel is een muur van de schuur omver geduwd om goed te kunnen afblussen. Nadat dit gebeurd was kon de brandweer rond 04.50 uur weer inrukken. De ontstane schade is aanzienlijk.

De politie gaat onderzoeken of ook deze brand is aangestoken. Sinds vorig jaar is namelijk al zo'n 20 keer brand gesticht in het Schouwse dorp. Er wordt in de buurt extra gesurveilleerd en ook is de hulp van de buurtbewoners ingeroepen. De politie vermoedt dat de branden het werk zijn van één persoon.

In maart werd een 22-jarige man opgepakt op verdenking van brandstichting. Hij ontkende en werd na enige tijd weer vrijgelaten.

Zie ook:

- Opnieuw brand in Oosterland (05-05-2013)
- Weer schuurtje in brand Oosterland (03-05-2013)
- Politie zoekt getuigen branden Oosterland (21-04-2013)
- Omwonende blust brand in caravan (11-04-2013)
- Aanhouding wegens verdenking brandstichting (21-03-2013)
- Vrouw gewond bij woningbrand (22-02-2013)
- Brandstichting slooppand Oosterland (18-08-2012)
- Brand leegstaande woning Oosterland (28-04-2012)
- Grote brand verwoest schuur Oosterland (08-04-2012)

@jan (8-5-2013 om 15:28)
Waarschijnlijk geen bewijs genoeg om hem veroordeeld te krijgen Jan, anders zouden ze hem wel vastgehouden hebben.
Jan (8-5-2013 om 10:41)
Dus als je zegt,heb het niet gedaan kun je weer verder stoken? beetje vreemd,hoe en waarom is ie weer vrij?