Hardrijder vernielt flitsapparaat

Toegevoegd: 27-05-2013, 12.00 uur
LEWEDORP - In Lewedorp heeft zondagmiddag een flitsapparaat van de politie vernield nadat hij kort daarvoor was geflitst vanwege te hard rijden.

De verkeerspolitie had radarapparatuur opgesteld langs de Postweg. Er waren al verschillende voertuigen langs het flitsapparaat gereden en op een gegeven moment, rond 14.00 uur, kwam er een personenauto langs en deze werd geflitst. De agent die bij de radarapparatuur stond zag vervolgens dat de auto parkeerde en dat de bijrijder uit de auto stapte.

De bijrijder liep naar de apparatuur toe, pakte deze op en gooide de camera vervolgens in een naast de weg geleden sloot. Vervolgens stapte de bijrijder weer in de auto en reed de auto weg in de richting van Goes. Uiteraard liet de agent dit niet over z'n kant gaan. Hij is achter de personenauto aangereden en heeft intussen via de meldkamer collega's opgeroepen om te assisteren bij de aanhouding van dit vernielzuchtige tweetal. Een andere agent is naar de Postweg gereden om de dure camera (kosten zo'n € 35.000,-) uit het water te vissen.

Door de meldkamer is de tenaamgestelde van het kenteken opgezocht en in de dr. W. Dreeslaan in Goes konden de twee verdachten worden aangehouden. Ze zijn overgebracht naar het politiebureau waar ze een verklaring hebben afgelegd. Hierna werden ze weer in vrijheid gesteld.

De schade wordt verhaald op de Goesenaren, mannen van 16 en 20 jaar oud.

Monika (3-6-2013 om 09:37)
Geweldig ik heb veel respect voor deze jongens eindelijk een paar nederlanders die echt lef hebben en doen wat de rest niet durf. dat is in opstand komen tegen de gevestigde orde dit zou het begin kunnen zijn voor een echte revolutie fuck Den-Haag , vvd / pvda . wie ga er geld storten ik wel
Een moeder (31-5-2013 om 11:20)
Wee (30-5-2013 om 19:09)
Agenten staan altijd met zo n tierlantijntje te oefenen op plaatsen waar je verkeerstechnis wel harder kan maar het mag daar nou net niet. In veel gevallen uiterst kwalijk. Ik kan de reactie begrijpen.
Monika (30-5-2013 om 16:35)
Vroeger was de politie je beste vriend maar die tijd is voorgoed voorbij er moet zoveel mogelijk geld binnen komen aan boetes. voor de hoge heren in Den-haag die de rijken mensen willen sparen en de gewone man helemaal mag uitzuigen.Nederland is klaar voor een revolutie tegen deze Regering & brussel
Ollie (30-5-2013 om 00:05)
Hebben ze een rekening nummer van deze gasten?? dan wil ik best een vrijwillige bijdrage doen! Dit zijn helden. Het is belachelijk hoeveel controles er de laatste tijd wel niet zijn! En dan vooral op plaatsen waar je juist zonder gevaar te vormen lekker door kunt rijden. Pure geldklopperij!
Thera (29-5-2013 om 21:09)
Prima toch. De bestuurder heeft gekregen waarvoor hij zijn best zo heeft gedaan. De hoofdprijs van € 35,000 ontvangen mede dankzij hulp van de politie. Prima aktie van de politie; eigen keus om spullen van anderen te slopen, eigen gevolg hiervan terug geven.