Terneuzen eerste bij halve finale

Toegevoegd: 16-06-2013, 18.48 uur
De winnende ploeg uit Terneuzen.
© Foto: Francois Jansen van Rosendaal
VLISSINGEN - Jeugdploegen uit Hoogeveen, Neerijnen en Terneuzen zijn zaterdag eerste geworden tijdens halve finales van brandweerwedstrijden in Vlissingen.

De wedstrijden vonden plaats bij de Vissershaven en bij de machinefabriek. De jeugdbrandweerlieden kregen elk een binnenbrand voor de kiezen. Bij één van de branden was ook sprake van een gewonde op een boot.

Er waren wedstrijden in drie klassementen: junioren, aspiranten lage druk en aspiranten hoge druk. Bij de eerstgenoemde wedstrijd won Hoogeveen. Zwolle werd tweede en Westerschouwen werd derde. De enige andere Zeeuwse ploeg, die van Bruinisse, werd zevende.

Bij de baan Aspiranten lage druk werd Neerijnen eerste. Leerdam werd tweede en Halderberge derde. De enige Zeeuwse ploeg in deze categorie was Westerschouwen. Deze ploeg werd achtste.

Bij de aspiranten hoge druk werd Terneuzen eerste. Bruinisse werd tweede en Alblasserdam veroverde de derde plaats. Aan deze wedstrijd deden ook de ploegen van Goes-Borssele (4e) en Veere (9e) mee.

Alle ploegen binnen de top 5 van elk klassement gaan door naar de volgende wedstrijd: de landelijke finale.