Chocoladewinkel overvallen

Toegevoegd: 19-07-2013, 13.00 uur - Update: 19-07-2013, 17.12 uur
MIDDELBURG - In het centrum van Middelburg is vrijdagochtend chocoladewinkel Chocolate Lovers overvallen.

Rond 11.00 uur drongen twee daders het pand aan de Vlasmarkt binnen. De Stichting Chocolate Lovers schrijft op Facebook dat de twee een mes bij zich hadden. Niemand raakte gewond. "De schrik zit er aardig in, geen letsel maar wel alle centen kwijt." De politie bevestigt dat er geld is buitgemaakt, maar hoeveel precies is nog niet bekend.

De politie heeft een signalement verspreid van één van de overvallers. Dit was de dader die binnen kwam. Zijn handlanger wachtte buiten op een donkere scooter. De man die de winkel binnen kwam droeg een zwart jack en had een capuchon. De dader had een getinte huidskleur, een slank postuur en was circa 1,70 meter lang.

Chocolate Lovers is geen gewone winkel. Achter de winkel zit een stichting die zich inzet voor Zeeuwsen die hulp nodig hebben. Alle inkomsten en donaties komen ten goede aan onder meer zieke kinderen, ouderen die geïsoleerd raken, jongeren die de weg even kwijt zijn en gezinnen die weinig te besteden hebben, zo is te lezen op de website.

Op het moment van de overval waren er geen klanten in de winkel.

K (21-7-2013 om 13:42)
Een overval op een chocolade winkel wat hebben de overvallers buitgemaakt? chocolade munten zeker? het moet toch niet gekker worden straks word de straatmuziekant ook nog overvallen omdat hij een paar euro verdient. politie weer te druk met flitsen ipv eens wat meer op straat te lopen
R.V (20-7-2013 om 15:41)
Het was jammer dat de tattoostudio dicht was Ik denk dat de eigenaar van de tattoostudio de stront uit die gasten had geperst en dat had ik graag willen zien Chocolade lovers veel sterkte
@GmG (20-7-2013 om 12:03)
Er is werk, alleen zijn er sommigen te lui om het te doen, vandaar dat er ook zo veel Oostblokkers naar hier worden gehaald. Simpel excuus om het allemaal op de regering te schuiven, verantwoording voor je daden liggen nog altijd bij jezelf, zeker in het rijke en luxe landje Nederland.
Kees (20-7-2013 om 07:23)
@GMG, Er is genoeg werk! In de fruitteelt etc etc. Veel gezonder dan chocolade!! Weer getinte gasten of mag ik dat weer niet zeggen. De verantwoordelijkheid tot een betere samenleving ligt niet bij de maatschappij maar begint bij jezelf!!!!
GMG (19-7-2013 om 15:19)
Tja de vooroordelen hier maken de maatschappij ook niet fraaier. Als er werk zou zijn; ja ga dan werken. Maar dat is er niet dus verloederd de maatschappij. Maar dat begint bij de regering die nog altijd het meest van ons jat. Niettemin steeds meer gewapende overvallen in Zeeland schrikbarend
Anke (19-7-2013 om 14:47)
Lijkt dezelfde dader(s) te zijn als die van de brutale woningoverval op klaarlichte dag in Vlissingen gisteren middag. In elk geval dezelfde m.o.!