Arrestatie zaak steekpartij Goes

Toegevoegd: 31-08-2013, 15.14 uur
GOES - De politie heeft gisteren in Apeldoorn een 20-jarige man aangehouden die betrokken zou zijn geweest bij een steekpartij begin deze maand in Goes.

Het slachtoffer, een 18-jarige Goesenaar, liep rond 22.45 uur met een vriend over de 's Heer Hendrikskinderenstraat toen ze twee mannen en een meisje tegenkwamen. Er ontstond een woordenwisseling, waarna één van de belagers het slachtoffer plotseling in zijn buik stak.

Ook werd er naar zijn vriend gestoken, maar hij kon net op tijd wegspringen. De verdachten vluchtten weg. Het slachtoffer was aanspreekbaar en is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hier is dezelfde nacht nog geopereerd. De politie liet de volgende dag weten dat de man het naar omstandigheden goed maakte.

Na de steekpartij werden al drie personen opgepakt. Eén van hen bleek niets met de zaak te maken te hebben. De nu aangehouden verdachte heeft zich gisteren vrijwillig gemeld op het politiebureau. Tegen deze 20-jarige man uit Wormerveer liep al vanaf de dag van het incident een aanhoudingsbevel.

Na zijn gevangenneming is hij overgebracht naar Penitentiaire Inrichting 'Torentijd' in Middelburg waar hij vandaag gehoord is.  De verdachte blijft voorlopig vast zitten en zal zich vermoedelijk te zijner tijd voor poging moord/poging doodslag voor de rechter moeten verantwoorden.

Zie ook:
- Goesenaar gewond bij steekpartij (08-08-2013)

Bram (1-9-2013 om 05:02)
Soms kom je tot bezinning. Dat blijkt aan deze verdachte die zichzelf aangeeft. Toch zal hij het gehele project van dit strafproces moeten doorlopen en zal zich voor zijn daad moeten verantwoorden om vervolgens een gepaste straf te krijgen. Gelukkig voor hem dat het slachtoffer niet is overleden.