Brandweer Arnemuiden blust brandjes Steigerweg

Toegevoegd: 11-05-2005, 23.57 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
ARNEMUIDEN - De brandweerploeg van de Arnemuidense brandweer is woensdag twee maal uitgerukt voor een klein brandje nabij de Steigerweg in het dorp.

Rond vijf voor half drie kwam de eerste melding binnen van een buitenbrand aan de Steigerweg. Binnen enkele minuten was de tankautospuit 4534 van de brandweerpost in Arnemuiden ter plaatse en meldde de bemanning het sein "kleine brand". Een kleine stal met hooi was, vermoedelijk door brandstichting, in brand gevlogen. De brandweerlieden hadden het vuur snel gedoofd.

Rond tien over half vier kwam eveneens een brandmelding binnen vanuit de Steigerweg. Ditmaal betrof het een buitenbrand in onder meer enkele pallets. Ook hier was de brand snel geblust. De politie denkt aan brandstichting en is op zoek naar getuigen. Getuigen kunnen zich bij de politie melden via het telefoonnummer 0900-8844 (lokaal tarief).

De Steigerweg is voor de Arnemuidense brandweerlieden een bekend brandadres. Aan deze weg wordt vrijwel elk jaar meerdere keren brand gesticht in afval, pallets en andere rommel. De afgelopen weken is de Arnemuidense brandweer al diverse malen uitgerukt voor brandjes aan de Steigerweg. Dat de politie spreekt van brandstichting is dan ook niet verwonderlijk.

De eerste serie foto's is van de eerste melding. Foto 5 tot en met 8 zijn van de tweede melding.