Gift: reddingsbrigade in het nieuw

Toegevoegd: 17-11-2013, 16.28 uur
Brigadeleden in de nieuwe, gesponsorde jacks.
© Foto: Van Dixhoornbrigade

MIDDELBURG - De Middelburgse reddingsbrigade, de Van Dixhoornbrigade, is door een anonieme sponsor in het nieuw gestoken. De brigade kreeg onlangs twintig opvallende windjacks cadeau.

De nieuwe jassen zijn opvallender dan de vorige. De nieuwe jacks zijn namelijk voorzien van fluorescerende strepen en bovendien uitgevoerd in een opvallend felle kleur geel. De vorige jassen waren effen rood en geel.

De nieuwe jassen voldoen aan de landelijk vastgestelde veiligheidsnorm. Ze behoren namelijk tot de officiële kledinglijn van Reddingsbrigade Nederland, het overkoepelende orgaan van alle reddingsbrigades in Nederland. De brigade is erg blij met de gift. Voorzitter Leo Wolterman: “We vallen nu nog meer op en hebben bovendien een professionelere uitstraling naar de buitenwereld.”

Zaterdag waren de jassen allemaal in gebruik. Toen bewaakte de Middelburgse brigade de intocht van Sinterklaas bij De Punt in Middelburg. Die bewaking verliep overigens zonder problemen. De reddingsbrigade hoefde alleen preventief op te treden; er hoefde niemand te worden gered.

Renata (18-11-2013 om 22:03)
Jasper wat ben je een zeurpiet, zit jij bij de integriteits-politie of zo? Het gaat jou helemaal niets aan. Laat die mensen gewoon hun goede werk doen en jij: 'get a life'.
D-L (18-11-2013 om 21:44)
Jasper, wat zeur je nou?? Dit is een hartstikke mooi gebaar! Wat is daar niet integer aan? Het moet toegejuicht worden dat men wat voor een ander doet, zonder eigenbelang (want ik zie nou echt niet in hoe dit, los van het werk van de reddingsbrigade, in het belang van de schenker is...) Petje af!
Reageernooit@onzinmaarnuwel (18-11-2013 om 21:14)
@Jasper: ouwe zuurpruim!!! Zelf te vrekkig om iets weg te geven aan mensen die zich tegen een geringe vervoeding of vrijwillig steeds weer voor 200% inzetten
Een ex zeeuw (18-11-2013 om 20:36)
@jasper. moraalridder? om te kotsen
K (18-11-2013 om 19:47)
@jasper bent u jaloers? had het uw vereniging moeten zijn? mensen als u verzieken het magie gevoel in deze tijd van het jaar, u moppert vast ook met kerst. criminelen geven hun crimineel verdiende geld niet weg die verrijken zichzelf ermee
Red (18-11-2013 om 19:35)
Jasper, de schenker wil anoniem blijven voor de buitenwereld, begrijpelijk toch? Anders staat het ook zo lekker he, van kijk eens wat IK geschonken heb! Goed he!!! Geweldig dat er zulke gulle mensen zijn! TOP!