Vrouw veroordeeld voor oplichting

Toegevoegd: 05-12-2013, 14.35 uur
MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft donderdag een 21-jarige Arnemuidse, die verdacht werd van oplichting, verduistering en valsheid in geschrifte, daarvoor veroordeeld tot een celstraf van een jaar waarvan de helft voorwaardelijk.

Ook kreeg ze een proeftijd van drie jaar en moet ze zich laten behandelen. Daarnaast moet ze een schadevergoeding van ruim duizend euro betalen. Het vonnis was conform de eis.

Van familieleden en een vriend werden acceptgirokaarten en een creditcard gestolen waarmee ze geld op haar eigen rekening liet storten. Ze kocht een auto die niet werd betaald, telefoonabonnementen werden op naam van haar ouders afgesloten en de inrichting van haar woning met spullen uit een kringloopwinkel werden met een zielig verhaal aangeschaft en evenmin betaald.

Tijdens haar schorsing uit voorlopige hechtenis bezocht ze in Middelburg een kapster die naar zijn geld kon fluiten en werd er door haar en een vriend geslapen in een hotel dat met een onbetaalde rekening bleef zitten. Daarnaast deed ze nog enkele valse aangiften tegen haar vader omdat die haar zou hebben mishandeld.

Alles bij elkaar zeker veertien feiten, die eind vorig en begin dit jaar in Zeeland en daarbuiten door haar werden gepleegd. Volgens de deskundigen heeft de vrouw een ziekelijke neiging om te liegen en neigt ze naar het predicaat 'een pathologische leugenaarster'.

Zie ook:
- 'Jonge oplichtster naar inrichting' (21-11-2013)