Forse brand in woning Arduin

Toegevoegd: 16-12-2013, 20.49 uur
OOSTKAPELLE - In een woning van Arduin in Oostkapelle heeft maandagavond een forse brand gewoed. Alle cliënten en het personeel bleven ongedeerd.

Arduin biedt ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. De brand maandag woedde in een woning van de stichting, gelegen aan de Dunoweg. De brand brak rond 19.20 uur uit. De brand zou zijn ontstaan bij een televisie. Deze stond bij een raam en daarom was de brand al snel uitslaand.

De brandweer wist de vlammen echter snel weer naar binnen te dwingen. Daarna bleek het echter nog een flinke klus om de brand te blussen. Bij de brand kwam behoorlijk veel rook vrij. De brandweer zette twee tankautospuiten, een ladderwagen en een waterwagen in.

Volgens de brandweer waren er circa 12 personen in het pand aanwezig. Het ging volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland om 8 cliënten en hun begeleiders. Er kwam een ambulanceteam ter plekke om iedereen te onderzoeken maar niemand raakte gewond.

Voor de bewoners is door Arduin samen met een OVD-Bevolkingszorg en de Officier van Dienst Geneeskundig (OVD-G) opvang geregeld. Ze worden opgevangen in een andere woning van de stichting.

Rond 20.55 uur, dus ruim anderhalf uur na het uitbreken ervan, was de brandweer de brand meester. De woordvoerder gaf toen aan dat de brandweer nog enige tijd moest nablussen.

Beglijding ? (9-1-2014 om 17:07)
Er waren dus 4 begeleiders, wel 2 per verdieping. waar zaten die dan ? of werden die pas wakker toen het al niet meer zelf te blussen was ? het brandalarm helemaal ook niet gehoord ? ja ja, en ik moet dat geloven ? nee dus.
Kees (17-12-2013 om 18:05)
Zeer triest dat het juist bij gehandicapten is van Arduin. Veel sterkte toegewenst voor deze mensen en hun begeleiding en hopelijk hebben ze snel nieuw onderdak. Als zal het beeld nog lang nablijven.
Arjan (17-12-2013 om 16:34)
Ik hoop voor die mens dat ze gouw weer trug kun naar hun woonning. Heel veel strekt. Arjan
Ad. (17-12-2013 om 01:23)
Goed dat het zo is afgelopen want je vertrouwd je kind toe aan deze instelling en die doen het heel goed maar hebben er natuurlijk geen enkele schuld aan als er op deze manier brand uitbreekt.
Henk Wisse (16-12-2013 om 21:50)
Namens de familie van de overburen op Dunoweg 26 bedankt voor de adequate informatie, hulp en opvang door de brandweer en de politie. Goed werk!!! Henk & Elke Wisse Familie van fam. Macht
Sheila (16-12-2013 om 21:49)
Wat erg he hoop dat me oude meedebewoners het goed maken...