Inbrekers opgepakt in Schore

Toegevoegd: 01-01-2014, 05.03 uur - Update: 01-01-2014, 13.14 uur
SCHORE - In het Zuid-Bevelandse Schore zijn vannacht drie personen opgepakt die verdacht worden van inbraak.

Een alerte buurtbewoner, die rond 00.35 uur in de Kamperfoeliestraat in Bergen op Zoom naar het vuurwerk keek, zag drie verdachte mannen een brandgang in lopen. Hij ging er op af en zag dat het drietal daarop hard wegrende en een laptop weggooide. Een andere buurtbewoner zag kort daarna een donkerkleurige VW Golf hard wegrijden.

Rond 01.00 uur werd door een bewoner aan de Plataanstraat bij thuiskomst ontdekt dat bij hem was ingebroken. De inbrekers hadden met stenen een ruit ingegooid. Er was onder meer een laptop en een fotocamera gestolen. De aangetroffen laptop werd door hem herkend als zijn eigendom.

De drie verdachten, twee mannen van 17 en één van 18 jaar oud en alledrie afkomstig uit Utrecht, werden rond 01.20 uur aangehouden op de Molenweg bij Schore.De drie zaten in een soortgelijke donkerkleurige VW Golf Ze bleken voor te komen ter zake vermogensdelicten. Ook werden er inbrekerswerktuigen in de auto aangetroffen.

Hun signalementen kwamen overeen met de mannen die in Bergen op Zoom waren gezien met de laptop. Zij werden daarom aangehouden op de verdenking van woninginbraak.

Zld (1-1-2014 om 11:35)
Mooie zaak. En dat in de oud op nw jaarsnacht. Die komen niet uit Utrecht voor de gezonde lucht in Zeeland. Denk dat er meer inbraken boven water komen. Naar ja dan de straffen. Om te huilen
Bart (1-1-2014 om 10:58)
WTF doen die vanuit utrecht op die leeftijd 1.5 uur hier vandaan?? Geef ze maar s aan mij!! Zal ik ze s verhoren!!