Auto kwijt na wilde achtervolging Vlissingen

Toegevoegd: 20-01-2014, 10.53 uur - Update: 21-01-2014, 09.35 uur

VLISSINGEN - Een 45-jarige automobilist is voorlopig zijn personenauto kwijt. Hij werd opgepakt na een achtervolging. Volgens de politie vertoonde de man roekeloos rijgedrag. Het rijbewijs van de man was al sinds november 2013 geschorst.

Kort na middernacht kreeg de politie een melding dat de Middelburger toeterend over de Hogeweg in Vlissingen reed. Agenten zagen hem kort daarop rijden over de Bonedijkelaan en gaven hem een stopteken. Daaraan voldeed hij niet en de man reed met hoge snelheid weg. Hij haalde binnen de bebouwde kom snelheden van 140 kilometer per uur en verdween uit het zicht.

Een klein uur later werd de bestuurder met zijn auto teruggevonden op de Aagje Dekenstraat. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn. Bij en fouillering werd een blokje cocaïne gevonden. Op het bureau blies de man een waarde van 540 ug/l. Zijn auto is in beslag genomen.

De politie maakt proces-verbaal op voor rijden onder invloed, rijden met geschorst rijbewijs en poging doodslag. Dat laatste punt is volgens de politie toegevoegd vanwege het rijden met hoge snelheden door een woonwijk.

vlissinger (21-1-2014 om 17:52)
Middelburger ,eerst lezen voor dat je onzin hier neer zet .
W (21-1-2014 om 16:00)
@Middelburger, was wel een Middelburger die in Vlissingen zijn capriolen uithaalde, zoals 140 door de bebouwde kom kan natuurlijk nergens... ook niet in Vlissingen!!! Klasse van de waakzame agenten die waken over u en onze veiligheid...
Middelburger (20-1-2014 om 20:49)
Gaat weer lekker daar ! Dit kan ook alleen maar in Vlissingen
Rob (20-1-2014 om 18:35)
Flink aanpakken...als je met 140 km door de bebouwde kom scheurt.
d (20-1-2014 om 18:19)
rijbewijs kwijt prima en alle maatregelen natuurlijk ook, maar het toevoegen van poging tot doodslag slaat natuurlijk nergenst op want niemand is geraakt of in de buurt geweest, poging tot doodslag wordt tegenwoordig door de wet maar te pas en te onpas gebruikt om mensen maar veroordeeld te krijgen,poging tot doodslag wordt al toegepast op een pv als je al iets te snel door een rood licht rijdt als er ook niemand ook maar in de buurt is. voor de rest natuurlijk is dit gedrag compleet van de zotte,maar PAS DE WET TOE OP DE MANIER WAAROM HIJ GEMAAKT IS.
Adje (20-1-2014 om 17:22)
Maak en mooi voorbeeld van deze idioot. Zeer lang gevangenis straf, rijbewijs weggooien en nooit meer achter de stuur laten.