Arrestatie ex-militairen Kapelle om drugs

Toegevoegd: 07-02-2014, 09.12 uur
Door: Rolf de Feijter

KAPELLE - De Koninklijke Marechaussee heeft twee mannen van 47 en 41 uit de gemeente Kapelle aangehouden omdat zij zich bezig hielden met criminele activiteiten. De twee, beiden lid van een motorclub, hadden alletwee een hennepkwekerij.

De recherche van de Marechaussee startte vorig jaar een onderzoek nadat informatie was ontvangen dat twee militairen lid zouden zijn van een motorclub en zich bezig hielden met criminele activiteiten. In het onderzoek dat volgde kwam het tweetal uit Kapelle in beeld. Rechercheurs konden het duo vorige week aanhouden. In de woningen van beide verdachten werd een hennepplantage aangetroffen.

Het tweetal, inmiddels geen militair meer, zou volgens de Marechaussee prominente functies hebben bekleed bij de motorclub Demons MC. De Marechaussee zal onder leiding van het Openbaar Ministerie het onderzoek naar het tweetal afronden vanaf de recherchelocatie in Apeldoorn.

Herwin (10-2-2014 om 09:30)
@fons deze "moordmachines'' zijn echt niet lui hoor! Dit zijn gewoon hardwerkende jongens, denk eerst na voor je zulke dingen zegt. En ieder zijn eigen keuze, de ene is een gezinsman die niet anders doet dan in zijn opel rondrijden en de ander zoekt wat meer spanning en stapt op de motor. So what?
Marja (8-2-2014 om 16:18)
ik ben ook lid van een M.C dus.....
Fons (7-2-2014 om 22:01)
@Peelander-import, bullshit, ze zijn niet opgepakt omdat ze lid zijn van een mc. Maar omdat deze zogenaamde moordmachines te lui zijn om voor hun centen te werken en een hennepkwekerij houden is een misdrijf. Plantjes staan in je vensterbank. Ben het wel eens met je verklein woordjes als het gaat over dit soort mc's Het zijn georganiseerde jongetjes met plakplaatjes op brommertjes met vette vestjes die eindelijk eens volwassen moeten worden.
Adri (7-2-2014 om 15:21)
Eerlijk gezegd had ik iets meer "loyaliteit" van (ex-) militairen verwacht. Het land "dienen" en tegelijkertijd volgens de wetten van dat zelfde land criminele zaken doen. Ergens klopt er iets niet.
Peelander-import (7-2-2014 om 15:06)
Eerst je leven wagen voor je land en dan door dezelfde opdrachgever gepakt worden omdat je lid bent van van een motorclub? Die hennepplantjes wordt als excuus gebruikt om ze op te pakken. Waarschijnlijk hebben ze 1 of 2 plantjes meer dan toegestaan. Eerst opleiden tot moordmachines maar dan niet leuk vinden als ze lid worden van een cluppie die niet de juiste uitstraling heeft wat bij veteranen hoort.
jan (7-2-2014 om 14:53)
Wat maakt het uit al waren ze burgemeester het zijn gewoon boefjes en moeten zich gewoon net als iedere burger aan de regels houden PUNT UIT . Of zijn de leden van een M C god of zo? Wel als ze dat denken hebben ze pech.