Omstanders belagen agenten in Terneuzen

Toegevoegd: 07-04-2014, 10.07 uur
Door: Rolf de Feijter

TERNEUZEN - Tijdens de inbeslagname van een vermoedelijk gestolen scooter in Terneuzen zijn zondagavond vier mannen gearresteerd. Ze belemmerden agenten bij hun werk en beledigden en bedreigden hen.

Agenten wilden omstreeks 23.00 uur een scooter in beslag nemen aan de Vondelstraat. Dat werd ze door een twintigtal omstanders onmogelijk gemaakt. Daarbij werden de dienders beledigd en met de dood bedreigd. Nadat meerdere eenheden waren gearriveerd is het voertuig alsnog in beslag genomen.

Met assistentie van de marechaussee en inzet van een politiehond zijn uiteindelijk vier mannen uit Terneuzen aangehouden. Het gaat om drie omstanders van 22, 25 en 37 jaar die de agenten belaagden en beledigden en de 22-jarige man die in het bezit was van de gestolen scooter. Het voertuig is in beslag genomen en alle arrestanten zijn vastgezet voor verder onderzoek.

volvo (11-4-2014 om 11:41)
odb ik vind dit een domme reactie .natuurlijk maakt de politie fouten maar wie niet.in plaats van dat iedereen maar bewapend over straat gaat lopen zou het misschien beter zijn dat we weer eens respect gaan tonen voor elkaar.wanneer de politie denkt dat er een scooter gestolen is en zij daar naar toe gaan wat normaal is anders krijg je het gezeik weer dat ze niets doen laat ze dan hun werk doen .en dat ze dan via de achterdeur weg moeten gaan is idioot.die mensen die daar het werk van de politie hinderen wat hadden die daar te zoeken.niets.en om te dreigen dat agenten prive kwetsbaar zijn vind in helemaal niet kunnen.laat iedereen zijn werk normaal kunnen doen.dat is toch niet teveel gevraagd?
odb (10-4-2014 om 12:50)
Wederom word aangetoond dat de Nederlandse politieagenten totaal geen grip meer hebben op de bevolking. Het verkrampte reageren door op een middeleeuwse manier mensen in elkaar te slaan met knuppels en honden is hier een voorbeeld van. Niet klagen als burgers zichzelf gaan bewapenen, en geweldadig terug worden richting politie. Want agenten zijn prive erg kwetsbaar, dat vergeten ze. Niet voor niets hebben veel agenten ptss.
Anoek (10-4-2014 om 09:34)
@volvo, doe wat je niet laten kan..@dte, nee bedankt.. zou me schamen als ik bij politie terneuzen zat.. onschuldige mensen slaan met knuppels. Die jongen van die steekpartij heeft nog weken vrij rondgelopen (misschien nu nog steeds?) terwijl ze nog wisten waar die zat! Ze komen liever scootertjes in beslag nemen en onschuldige mensen pakken daarvoor roepen ze wel versterking op..
de slappe arm (9-4-2014 om 18:21)
Ik snap niet waarom die agenten dan niet geschoten hebben als zij door een groep belaagd werden. of betekend dat "belaagd" tegenwoordig al dat ze vuil keken of zo ? en @ dte, bestaat dat dan ? een vrijwillige politie ? dan ben je ook niet helemaal normaal als je dat vrijwillig doet. dat noem ik respectloos tegenover de politie die er wel professioneel mee bezig is. verder zal ik nooit respect hebben voor zo een vrijwilligertje die dus echt niets beter weet te doen met zijn/haar leven. ga iest nuttigs doen voor de maatschappij of zo, zonder een ander zijn brood te roven omdat men zich verveeld.
volvo (9-4-2014 om 10:52)
dte dat maak ik zelf wel uit
Anoek (8-4-2014 om 22:21)
Versterking was helemaal niet nodig als ze gewoon waren weggegaan met die sprinter.. die sprinter was expres via de achterdeur meegegeven en we zeiden nog ga gewoon gelijk ermee weg en niet langs voren.. dan was er niks aan de hand en geen bemoeienissen verder. Als hun dan toch gewoon weer leuk voren gaan staan vragen ze toch om die problemen? En ja mensen die er niks mee te maken hadden kregen inderdaad gewoon klappen omdat ze stonden te kijken. En de mensen die gearresteerd werden hadden zich helemaal niet verzet maar er sprongen wel 7 agenten op met knuppels. Waarvoor is dat nodig dan als ze gewoon meegaan zonder geweld? Maar geloven jullie maar wat jullie willen geloven, wij waren er zelf bij en hebben alles gezien en gefilmd.