Nieuwe baasjes verwaarloosde honden

Toegevoegd: 21-04-2014, 18.33 uur - Update: 22-04-2014, 10.39 uur

HULST - Bij de politie hebben zich meerdere mensen gemeld die willen zorgen voor één van de verwaarloosde honden die onlangs in Hulst werden aangetroffen.

Volgens de politie is het op dit moment echter nog niet mogelijk om de dieren over te nemen. "Er is geen beslag gelegd op de honden en de eigenares heeft nog geen afstand gedaan van haar dieren", zo laat de politie weten.

De dieren werden woensdagmiddag gevonden. Omdat de vrouw in 2013 ook al in een soortgelijke toestand terecht was gekomen vond nu een hercontrole plaatsgevonden. Tijdens die controle bleek dus opnieuw het één en ander mis te zijn. De vrouw kreeg twee weken de tijd om voor de dieren een nieuw onderkomen te vinden.

Wilt u een van de verwaarloosde honden een goed thuis bezorgen? Dan kunt u zich volgens de politie wel op voorhand aanmelden bij het dierenasiel. Zodra van de honden afstand is gedaan krijgt u dan bericht.

Zie ook:
- Verwaarloosde honden aangetroffen in Hulst (18-04-2014)

Dogpound (22-4-2014 om 19:30)
Ik zou gewoon naar het asiel gaan en dan het dier kiezen dat het best "past", niet zonodig om een zielig verhaal uit de media. Die mishandelde diertjes verdienen beter dan dat.
bewoner (22-4-2014 om 17:12)
Ik weet niet wanneer in 2013 dat geweest is, maar als dat al lang geleden is, lekker accuraat dan om die honden zo lang in deze vreselijke omstandigheden te laten. En nu mag ze zelf nieuwe baasjes gaan zoeken? Zoals familie en vrienden van haar, die dan na verloop van tijd de dieren weer terug naar die vrouw brengen waar hun ellende opnieuw begint? Sorry hoor, iedereen verdient een 2e kans, maar blijkbaar is ze erg hardleers en kan ze beter pluche dieren gaan verzamelen.
G (22-4-2014 om 05:27)
Ik had beslag gelegd op de honden, deze vrouw leer het toch niet(zoals ook in 2013 ) en nu in 2014 Zij moet een verbod krijgen voor houden van dieren.in het algemeen.
AD. (22-4-2014 om 01:36)
Allemaal heel lief van die mensen die zich nu aanmelden om voor dieren te zorgen die er niet goed aan toe zijn. Maar waarom pas als het dieren betreft die in het nieuws zijn nadat dit bericht in de krant is verschenen? Er zitten in de asiels altijd van dit soort dieren die zonder dat ze in het nieuws zijn toch graag een goed tehuis willen. Het zou die mensen dus sieren dat nu ze te kennen hebben gegeven een huisdier te willen opvangen dat dan ook werkelijk te doen want er zijn genoeg dieren die hulp nodig hebben en niet alleen deze
waarom? (21-4-2014 om 23:20)
Dus 1 jaar terug waren er bij dezelfde vrouw dus ook al verwaarloosde dieren aangetroffen en nu ze wéér verwaarloosde dieren aantreffen krijgt deze vrouw nog twee weken de tijd om zelf iets te regelen ??? Nu kunnen deze dieren niet naar mensen toe die wél goed voor ze willen zorgen omdat deze vrouw nog geen toestemming heeft gegeven? Dus moeten ze nog twee weken in een slechte omgeving verblijven....Ik snap dit niet. Deze dieren hadden meteen in beslag genomen moeten worden ! Deze vrouw heeft haar rechten zelf verspeeld door voor een tweede keer haar dieren te verwaarlozen.
Renata (21-4-2014 om 22:14)
Kijk en dat is nou precies wat er hier mis is in dit land qua dierenwelzijn en wetten!!! Dit is dus al eerder gebeurd en nog kan of wordt er geen beslag gelegd. Er moet dus gewacht worden tot deze trol afstand doet, vrijwillig. En dan wordt zo'n wijf ook nog toe vertrouwd om zelf een nieuw onderkomen te vinden voor die arme dieren.Wat een walgelijk slap gedoe.