Politie controleert bij feest motorclub

Toegevoegd: 26-04-2014, 12.02 uur

CLINGE - De politie heeft tijdens een feest van motorclub No Surrender in Clinge vrijdagavond enkele overtredingen geconstateerd. Volgens een woordvoerder is er ook veel informatie verzameld.

Het feest werd volgens de politie georganiseerd in het clubgebouw van de motorclub aan de 's Gravenstraat. Vertegenwoordigers van de motorclub waren vooraf geïnformeerd over de politiecontroles. De afspraken die met de motorclub werden gemaakt zijn volledig volledig nagekomen. De politie heeft ook geen klachten van overlast uit de buurt ontvangen.

De politie had twee controleposten aan weerszijde van het clubgebouw. Verder werd op diverse plaatsen in de gemeente Hulst gecontroleerd. Tijdens de controle legden ruim 200 bestuurder een blaastest af. Vier mensen zijn meegenomen naar het politiebureau voor nader onderzoek. Twee mensen bleken boven de limiet te zitten. Zij bliezen namelijk 285 Ug/l en 310 Ug/l. De twee kregen een boete van respectievelijk 360 en 500 euro.

Een vrouw uit Rotterdam werd aangehouden omdat ze nog een gevangenisstraf van zes dagen had openstaan. Zij is overgebracht naar Torentijd in Middelburg. Verder troffen agenten een man aan die gesignaleerd stond voor een boete van 330 euro. Hij stond te boek als fiscale wanbetaler. De man heeft de boete betaald en zijn voertuig is voor de belastingdienst uit het verkeer genomen. Ook werd nog een mogelijke inbreker aangehouden, maar na onderzoek was er te weinig bewijs om hem langer vast te houden.

De politie laat weten dat de aanpak van motorclubs, ook wel Outlaw Motor Gangs genoemd, hoge prioriteit heeft voor de Nederlandse politie, gemeenten en Openbaar Ministerie. "Leden van deze motorclubs zijn op grote schaal betrokken bij criminele en ondermijnende activiteiten. Door de betrokken partners wordt steeds gekeken naar de meest effectieve werkwijze; dit kan bestuurlijk, strafrechtelijk of anderszins zijn en eventueel een combinatie daarvan", aldus een woordvoerder.

ric (26-4-2014 om 21:36)
Als je het verhaal goed leest staat er niet in dat de mensen die zijn mee genomen en of een boete moesten betalen ook daadwerkelijk leden waren van de club, dit kunnen net zo goed gewoon andere verkeersdeelnemers zijn geweest, die worden namelijk ook bij zon controle gecontroleerd, sterker nog waren dit wel leden geweest dan had dit kennende de media er hoogst waarschijnlijk wel bij gestaan.
John (26-4-2014 om 17:55)
Mensen van de motorclub waren vooraf geïnformeerd over de controle.... (confused)
Mentor (26-4-2014 om 13:40)
Een vrouw uit Rotterdam werd aangehouden omdat ze nog een gevangenisstraf van zes dagen had openstaan. Zij is overgebracht naar Torentijd in Middelburg. Verder troffen agenten een man aan die gesignaleerd stond voor een boete van 330 euro. Hij stond te boek als fiscale wanbetaler. De man heeft de boete betaald en zijn voertuig is voor de belastingdienst uit het verkeer genomen. Ook werd nog een mogelijke inbreker aangehouden, maar na onderzoek was er te weinig bewijs om hem langer vast te houden. Dit noem ik onverrichterzaken Kost meer dan het opbrengt .....
Cord (26-4-2014 om 13:35)
Goed dat het evenement niet door de gemeente is afgeblazen en de motorrijders hebben kunnen aantonen wat ze waard zijn. Politie zaak hoed ingeschat en getoetst.
Mentor (26-4-2014 om 13:30)
Maak geen ruzie met deze jongens , daar krijg je spijt van
Mentor (26-4-2014 om 13:21)
@Clingenaar , Wat doen die bikers dan verkeerd . Als mijn moeder naar het ziekenhuis moet , brengen die zogenaamde criminelen mijn ma naar het hospitaal . Als er een jongetje van acht hulp nodig heeft , zijn er geen tattoos en leren jassen meer maar een klein hart en een traan . Dat ze met elkaar knokken ok . Dat zie je in heel nederland . Kopschoppers in Eindhoven , Schiet incidenten in Rijnmond , Zwanen die onthoofd worden in Overijssel; Ga wat bontkraagjes vervolgen , die bedreiging is groter dan de "criminelen" op een Harley rest my case