1 file van totaal 2 km

Fietser Terneuzen overleden

Toegevoegd: 01-06-2014, 13.18 uur - Update: 03-06-2014, 09.29 uur
De fietser kwam in botsing met een SUV.
© Foto: Roland de Jong / Provicom

TERNEUZEN - De man die zaterdagavond ernstig gewond raakte bij een verkeersongeval in Terneuzen is aan zijn verwondingen overleden. Het gaat om een 36-jarige Terneuzenaar. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het slachtoffer kwam rond 18.45 uur op de kruising Guido Gezellestraat - Oude Vaart - Alvarezlaan in botsing met een SUV. Hij reed op dat moment op zijn racefiets en wilde, komende vanaf de Oude Vaart, de kruising oversteken. De fietser werd enkele meters meegesleurd. Een ambulanceteam heeft zich over de gewonde ontfermd en hem vervolgens met spoed naar een ziekenhuis in Gent (B) gebracht. Daar is hij later bezweken aan zijn verwondingen.

De politie zette direct een deel van de Guido Gezellestraat af. Hierdoor kon verkeer op een bepaald deel van de straat enige tijd niet meer richting het centrum rijden. Er is ter plekke een sporenonderzoek verricht. Dit kon rond 21.15 uur worden afgerond. De auto is meegenomen door een bergingsbedrijf. De auto kon rond 21.40 uur worden geborgen. Kort daarna was de weg weer helemaal vrij.

De oorzaak van het ongeluk wordt nog onderzocht.

Zie ook:
- Fietser ernstig gewond in Terneuzen (31-05-2014)

Stephanie (4-6-2014 om 17:18)
Vanochtend werd ik opgebeld dat mijn grote lieve pleegbroer er niet meer is! Zo onwerkelijk niet te geloven! Zo jong en zo gevochten in het leven en dan dit! Ga je missen grote broer! Love ya! Hoop dat je je rust kan krijgen daarboven en geef pa en ma een knuffel van mij daarboven! Xxx
Timmetje (4-6-2014 om 01:10)
Dit is een ongeluk met alleen verliezers, heel tragisch dat Martijn na alles wat hij heeft doorstaan op deze manier onze wereld moest verlaten. Rust zacht jongen en ooit tot ziens.
Cerebrus (3-6-2014 om 19:23)
@Bullit je praat als een kip zonder kop. Als je 40 rijdt en er ligt ineens een fietser op je motorkap die zelf met 30 km per uur aan komt sjezen loopt het ook niet goed af. Die fietser had gewoon niet door rood licht moeten rijden.
Bullit (3-6-2014 om 15:23)
@anoniem Het feit blijft gewoon dat mensen veels te hard rijden en zeg niet dat ik weet wat er is gebeurd heb niks gezien op dat moment zelf...MAAR JA zal eerst iemand DOOD gereden moeten worden voordat mensen het gaan inzien...
Anoniem (3-6-2014 om 12:20)
waar jouw ogen niet zijn geweest moet jouw mond zwijgen , allemaal beter weters hier die denken dat ze het allemaal weten en nog een gek tussen die de scenario ff na probeert te spelen ook , mensen weten van niks maar komen met conclusies en oordelen is voor iedereen heel erg dit jullie moeten eens nadenken voordat jullie wat zeggen vraag me af waar velen van jullie, je wijsheid die jullie niet hebben vandaan halen niet wetend dat er iemand in shock raakt als opeens een fietser tegen je auto knalt dat je ipv de rem intrapt het gaspedaal denk allemaal na voordat je wat zegt en als je niks weet hou dan gewoon lekker je mond !
Rob (3-6-2014 om 08:55)
Triest, sterkte voor de nabestaanden. Vraag me af waarom de bestuurder/ster bijna niet geremd heeft, geen blokkeersporen te zien.