Sirene weigert in delen van Zeeland

Toegevoegd: 02-06-2014, 12.14 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - In delen van Zeeland is vandaag de maandelijkse sirenetest niet goed verlopen. Er wordt naar een oorzaak gezocht.

De sirenetest wordt op iedere eerste maandag van de maand uitgevoerd. Volgens Veiligheidsregio Zeeland is in delen van Zeeuws-Vlaanderen en in Reimerswaal de sirene niet afgegaan.

Er wordt gezocht naar de oorzaak van het weigeren van de sirene.

lientje (3-6-2014 om 09:01)
heb niks gehoord in Terneuzen, SCHANDALIG!!
CEJ Hoekman (3-6-2014 om 03:38)
Twintig jr. geleden hadden we nog dat mooie "sterk verouderde" systeem, dat altijd werkte, behalve dan als de telefoon eruit lag en wanneer in sommige plaatsen geen piepers maar dat "sterk verouderde" systeem van mechanische! sirene in gebruik was. Twintig jr. geleden hing er bij ons een mooi bordje op kantoor, met daarop de tekst: bij ons is regel dat het altijd aan de computer ligt Ik heb heimwee naar dat bordje...
jaap kallewaard (2-6-2014 om 22:29)
Ik heb niets gemist ,als borsele klapt weten we toch nergens meer van af als de wind ongunstig staat.
jaap (2-6-2014 om 21:15)
april mislukt/5 mei overgeslagen/2 juni ook weer gedeeltellijk mislukt. De duurbetaalde organisatie houdt zich bezig met vergaderen/werkoverleg/beamersessies. Staat los van de werkelijkheid. Bij een ramp is het echt ieder voor zich en god voor ons allen . Ben blij dat ik op +4NAP woon.
Patrick (2-6-2014 om 20:19)
In Sas van Gent zijn we er al achter dat de sirenes niet werkten. Volgens de kranten werden we vanwege de brand bij Cargill geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden. Wij hebben geen sirene of ander bericht gehoord en lagen dus heerlijk te slapen met de balkondeur open. Goh wat is veiligheid toch belangrijk!
3 keer is kielhalen (2-6-2014 om 19:28)
Dat is dan der zoveelste keer op rij, tijd dat er koppen gaan rollen want dit is niet verkoopbaar en al helemaal niet geloofwaardig.