Vier dronken bestuurders betrapt

Toegevoegd: 07-07-2014, 11.53 uur
Door: Rolf de Feijter

TERNEUZEN - De Verkeerspolitie heeft van zaterdagavond tot zondagmorgen vroeg in Zeeuws-Vlaanderen een alcoholcontrole gehouden. Ongeveer 300 bestuurders werden gecontroleerd. De politie controleerde in Schoondijke, Philippine, Sas van Gent, Hulst, Axel en Terneuzen.

Tot aan het eind van de kwartfinalewedstrijd Nedertland - Costa Rica was het erg rustig. Op de locaties Schoondijke, Philippine en Sas van Gent werden geen overtredingen geconstateerd. Dit veranderde na de wedstrijd. In Hulst werd gecontroleerd tussen 01.15 en 02.00 uur. Een 24-jarige man uit Kieldrecht (B) blies een A-indicatie en op het ademanalyseapparaat 285 ug/l. Hij was een zogenaamde beginnend bestuurder en kreeg een schikkingsvoorstel van 367 euro. Een 26-jarige man uit Hulst blies eveneens een A-indicatie en een waarde van 570 ug/l. Hij kan een bekeuring tegemoet zien, evenals een maatregel van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen.

Hierna werd tussen 02.15 en 03.00 uur een controle uitgevoerd op de Kanaalkade in Axel. Een 31-jarige vrouw uit Axel blies een A-indicatie en een waarde van 485 ug/l. Ze kreeg een bekeuring van 607 euro en zal een alcoholcursus moeten volgen. Ten slotte werd er tussen 03.15 en 04.00 uur gecontroleerd op de Scheldeboulevard in Terneuzen. Een 28-jarige man uit Dendermonde (B) blies een A-indicatie en een waarde van 455 ug/l. Hij kan een bekeuring tegemoet zien.