Tankwagen gekanteld in Vlissingen, chauffeur gewond

Toegevoegd: 06-04-2006, 12.14 uur

De video wordt ingeladen...

Door: Roland de Jong & Provinciale Zeeuwse Courant

VLISSINGEN - In Vlissingen is vanochtend een tankwagen gekanteld. De chauffeur van de truck is bij het ongeval gewond geraakt.

Het ongeval gebeurde rond vijf voor elf op de Oosterhavenweg, ter hoogte van de kruising met de Poortersweg. Door nog onbekende oorzaak reed de tankwagen daar in de berm, ramde enkele borden en kwam op zijn rechterzijkant tot stilstand.

De bestuurder van de vrachtwagen raakte door de aanrijding gewond. Hij werd ter plaatse behandeld door het personeel van de Middelburgse ambulance 19126 en vervolgend overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen.

Volgens commandant R. Maljaars van de stadsgewestelijke brandweer is de man zelf uit de cabine geklommen. „Hij was slecht aanspreekbaar, dus ik denk dat zijn verwondingen wel ernstig waren.”

Omdat er brandstof lekte uit de tank werd de dagdienst/beroepsploeg van de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen/Middelburg onder prioriteit één ter plaatse gestuurd. De brandweerlieden hebben het wegdek ter plaatse snel gereinigd, maar het wegdek kon pas echt gereinigd worden toen de truck weer overeind stond.

Bergingsbedrijf Kuzee uit Vlissingen heeft samen met een collega berger het truck overeind gezet. De politie heeft ter plaatse enige tijd een omleiding ingesteld.