Drie brandstichtingen in Souburg

Toegevoegd: 15-08-2014, 14.52 uur
Door: Manfred Berrevoets

OOST-SOUBURG - Vrijdagmorgen tussen 04.45 en 05.31 uur is er drie maal brand gesticht in Oost-Souburg. Eén in de Dongestraat en twee in de Westerscheldestraat.

Als eerste werd melding gemaakt van een brandende scooter bij de Dongestraat. Het ging om een gestolen voertuig, dat door het vuur onherstelbaar beschadigd is. In de Westerscheldestraat werd materiaal in brand gestoken vlak naast een auto. De auto heeft hierbij schade opgelopen.

In diezelfde straat is ook vuilnis aangestoken bij een schutting in de achtertuin van een woning. De eigenaren hebben aangifte gedaan. De politie vraagt mensen die iets verdachts hebben gezien dit te melden via 0900 8844.

Petra (16-8-2014 om 17:15)
Misschien de politie eens gelijk moet komen als er gebeld word door iemand uit deze wijk . Laatst heb ik snachts 3x gebeld omdat ze aan het hangen en geluidsoverlast aan het veroorzaken waren op het steigertje . Ik begon met bellen om 02:00 uur en na mijn 3e telefoontje kwamen ze eens aankakken rond half 4 terwijl ik om 3 uur nog gebeld had en kon nog een grote bek krijgen ook van die telefooniste . volgende keer bellen we niet meer maar gaan we er zelf wel naartoe ! Jammer voor de gedupeerde maar de politie komt niet zo snel als er gebeld word door mensen uit de witte wijk .
t is wat (16-8-2014 om 11:00)
Als het hier in Souburg niet meer veilig is, waar moet ik dán gaan wonen?? Inbraken bijna iedere week en nu weer brandstichtingen....