Taakstraf geëist voor inbraak clubgebouw

Toegevoegd: 21-08-2014, 17.04 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Officier van justitie Cees Spierenburg heeft donderdag tegen de 20-jarige D. van K. uit Serooskerke (W) een taakstraf van tachtig uur en een voorwaardelijke celstraf van vier weken geëist. Ook zou Van K. onder toezicht van de reclassering moeten komen te staan en zou hij gedragscursussen moeten volgen.

Volgens Spierenburg is bewezen dat Van K. betrokken is geweest bij een inbraak van het clubgebouw van de tennisvereniging op 13 januari 2012. Daar werd frisdrank, bier, wijn, snoep en nog wat los spul gestolen. De buit werd later in de 'hangplek' van D. en zijn vrienden aangetroffen.

Dat Van K. ook met de brandstichting iets te maken had achtte de officier niet bewezen. De uitspraak is op 4 september.

ernst (22-8-2014 om 23:22)
deze jongen doet geen vlieg kwaad.
jan (22-8-2014 om 08:27)
Tuurlijk een gedragscursus,en dan doet hij het nooit meer
Esther (22-8-2014 om 01:48)
En wanneeer krijgt hij de straf voor alle criminele praktijken die hij van 2012 t heden heeft uit gevreten?