Zaak brandstichting uitgesteld

Toegevoegd: 06-10-2014, 16.15 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De rechtszaak tegen de 39-jarige G. R. uit Vlissingen die ervan wordt verdacht in de nacht van 2 juni dit jaar in Vlissingen vier branden te hebben gesticht, wordt op zijn vroegst op 3 november inhoudelijk behandeld.

De Middelburgse rechters, die zich hadden voorbereid om maandag de zaak te behandelen werden tot hun ongenoegen plotseling geconfronteerd met een niet compleet dossier, waaronder een late reactie van de rechter-commissaris op een verzoek om enkele getuigen te horen. Dus opnieuw een verzoek om drie getuigen. ,,Er bestaat ongenoegen bij de rechtbank en de betreffende brief heeft bij de rechter-commissaris niet de nodige aandacht gehad'',stelt de rechtbank. Een 21-jarige Vlissingse medeverdachte wordt verdacht van betrokkenheid aan twee branden. Ook zijn zaak is uitgesteld.

Bij die branden gingen drie auto's, een container, een fiets en een parasol in vlammen op. Saillant detail in deze zaak, waar de woning van R. door een camera in de gaten moest worden gehouden was dat de politie de camera op de verkeerde woning had gericht. R. werd eerder verdacht van een hele reeks branden in Oosterland. Daarvan werd hij eerder dit jaar vrijgesproken.

Zie ook:
- Diverse brandstichtingen in Vlissingen (02-06-2014)

Vlissinger (8-10-2014 om 13:03)
En binnenkort is er weer iets niet in orde, dan wordt het zooo zielig voor de verdachte dat hij zo lang in onrust moet leven, dat hij met een aai over z'n bol naar huis mag. Lang leve het Nederlands systeem.