Dode bij ongeval N253 Oostburg

Toegevoegd: 17-10-2014, 15.03 uur - Update: 17-10-2014, 18.52 uur
Door: Rolf de Feijter

OOSTBURG - Op de N253 bij Oostburg heeft vanmiddag een dodelijk ongeval plaatsgevonden.

Het ongeluk gebeurde iets voor 13.00 uur. Direct was sprake van een ernstige situatie. Twee ambulances en enkele brandweervoertuigen rukten met spoed uit. Ter plaatse bleek er een aanrijding te hebben plaatsgevonden tussen een vrachtwagen en een Belgische personenauto. De bestuurder van de auto, een 59-jarige man uit Adegem, is hierbij om het leven gekomen.

Door de botsing is de vrachtwagen, die uit de richting van Oostburg kwam, door de bossages gereden en op een naastgelegen parallelweg tot stilstand gekomen. Op de weg is een ravage ontstaan van brokstukken van zowel de auto als de vrachtwagen. De bestuurder van de vrachtwagen, een 36-jarige man uit Oost-Souburg, is door ambulancepersoneel onderzocht maar raakte voor zover bekend niet gewond. Hij heeft op het politiebureau een verklaring afgelegd.

Vermoedelijk is het ongeval ontstaan doordat de automobilist door nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht kwam. Hierna botste hij met zijn voertuig frontaal op de vrachtwagen. De politie heeft ter plaatse onderzoek verricht om de toedracht van het ongeval te achterhalen. De weg was dicht en het verkeer werd omgeleid.

jwz (19-10-2014 om 00:19)
@Capri, ik deel je mening. Ik was betrokken bij de kettingbotsing een paar weken geleden. Het doet pijn om te moeten lezen dat mensen wel een mening hebben (er zal wel te hard zijn gereden) terwijl ze er niet bij waren. Sterkte aan allen die dit nodig hebben en hulp voor diegenen die veroordelen!
kees (18-10-2014 om 13:40)
Niemand is verplicht om hier reacties te lezen. En discussieren over de mogelijke oorzaak maakt juist bewust van de gevaren in het verkeer.
R85 (18-10-2014 om 12:57)
@fietser de weg was afgesloten vanaf draaibrug richting oostburg. De flitspaal n eind voor de vrachtwagen wijst erop dat die vanaf Oostburg is gekomen en door het uitwijken geschaard is. Sterke voor alle betrokkenen. Zeker voor de chauffeur. Hoop dat die snel terug achter het stuur durft na deze traumatische ervaring.
fietser (18-10-2014 om 10:43)
hoe kan de vrachtauto nu van Oostburg gekomen zijn. Parallelweg met fietspad aan de oostkant van de weg. De sporen in de berm laten zien dat de vrachtauto uit de ri. van de rotonde, rondweg Schoondijke is gekomen en naar Oostburg toereed. Veel sterkte aan alle betrokken, fam van de overleden man en vooral aan de vrachtwagenchauffeur.
Capri (17-10-2014 om 22:05)
@ alexia: Helemaal mee eens. Heb zelf ervaring met emotionele uitingen van lezers rondom een noodlottig ongeval van een naast familielid. Naast de pijn van verlies ook nog de pijn van onbezonnen reacties te moeten dragen is onnoemelijk zwaar... Ik wens alle betrokkenen en nabestaanden heel veel sterkte in deze periode, en de tijd die komen gaat...
BitterusBallekus (17-10-2014 om 19:55)
R.I.P. in peace.