Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
4 files van totaal 14 km

Westerscheldetunnel dicht na ongeluk

Toegevoegd: 01-12-2014, 17.14 uur - Update: 01-12-2014, 17.26 uur
Door: Roland de Jong

BORSSELE - De Westerscheldetunnel (N62) is maandag aan het einde van de middag afgesloten na een melding van een ernstig ongeluk in de Oostbuis, de buis waarin het verkeer richting Borssele rijdt. 

Het ongeluk gebeurde rond 16.50 uur. Direct werd er groot alarm geslagen en rukten diverse brandweervoertuigen uit vanaf Zuid-Beveland en vanuit Zeeuws-Vlaanderen. Er zou sprake zijn geweest van een kettingbotsing tussen zes voertuigen. Twee personen zouden lichtgewond zijn geraakt.
 
De Westbuis (richting Terneuzen) ging even voor half zes weer open. Het zal echter nog tot zeker 18.00 uur duren voordat de Oostbuis weer kan worden opengesteld. Verkeer wordt daarom geadviseerd om de omleidingsroute U9 te nemen via Antwerpen.


Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Vlissinger (3-12-2014 om 14:01)
René, de hele trajectcontrole is al maanden uit, net zoals die op de zeelandbrug al maanden weg is en bij Bergen op Zoom is deze trouwens ook nog steeds uit. Overigens was de trajectcontrole altijd alleen maar in de eerste helft van de tunnel. Hij pakt alleen aanhangers met een W kenteken als zijnde aanhanger. Een witte aanhangplaat wordt niet gezien als aanhanger en daarmee zou je dus met 100 per uur door de tunnel kunnen.
Rika (3-12-2014 om 13:26)
Waarom staan er aan de bruggen geen verkeersleiders. Als je niet door de tunnel moet kun je toch lang in de file staan. Waarom. Als je nog tien minuten van (of nog korter) van huis bent zou je over Antwerpen moeten. Je kunt niet meer weg. Als er wielerkoers is stikt het van de verkeersleiders. Waarom nu niet. Ook kan volgens mij het verkeer best door een buis. De snelheid kan aangepast of eerst de ene rij en dan weer de andere rij. Om en om. Het is een droevige situatie. Het zal je brood maar zijn.
cornelis (3-12-2014 om 12:44)
Als ze er een snelheid's beperking van zeg 70 km/h op het moment dat er een hele file de tunnel in rijd hadden gedaan was er niks gebeurt. Ik reed er namelijk ook voor en iedereen reed met 100 de tunnel in en beneden reden ze nog maar krap 40 km/h. Erg gevaarlijk dus! Mss slim voor de volgende keer.
René (3-12-2014 om 08:02)
Om even een onzinpraatje uit de wereld te helpen..... Werkt trajectcontrole ook voor motoren/bussen/vrachtwagens/auto’s met aanhanger? Ja. De meting van motorrijders verloopt hetzelfde als die van personenauto’s. Bij vrachtwagens, bussen en auto’s met aanhanger signaleert het systeem aan de hand van de afmetingen en/of het kenteken dat er een andere maximumsnelheid van toepassing is (max. 80 km/uur).
sidderaal (3-12-2014 om 01:25)
beertje heeft gelijk het is niet normaal hoe er in de tunnel gereden wordt, heb er zelf maar een paar honderd meter voor gezeten en wij zeiden al onder elkaar als dit goed gaat is het een wonder, nou dat wonder is dus niet gebeurd. De tunneloperators gaan ook niet vrijuit want er stond al een file van een kilometer (na een berging) en die werd zonder snelheidsbeperking in één keer de tunnel ingejaagd, op het gezonde verstand van mensen die een kwartiertje later thuis denken te komen kun je dus niet rekenen.
jc de steur (2-12-2014 om 20:39)
matig dat het linker rood licht niet uit ging terwijl alles al was op geruimd en er tot het einde niks te zien was van het eerste ongeluk. ik was daar als eerste bij tot er heel hard geremd moest worden. en er een tweede ongeluk was...................
Cookie-instellingen beheren