Geen files

Paard Kerkwerve overleden

Toegevoegd: 16-12-2014, 10.45 uur

KERKWERVE - Het paard dat vannacht bij Kerkwerve voor twee ongevallen zorgde opde Heuvelsweg is ter plekke overleden. Dat meldt de politie.

Volgens de politie liep het paard, een Zeeuws trekpaard, samen met nog zeven andere paarden los op de weg. Rond 05.05 uur kwam een 63-jarige automobilist uit Kerkwerve in botsing met het dier. De man reed in een bestelauto en belandde door de klap in een sloot. Zijn auto raakte daarbij zwaar beschadigd en de man raakte bekneld in zijn voertuig.

Na door de brandweer bevrijd te zijn is hij per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Het paard overleefde de klap niet. Rond 5.15 uur reed een 22-jarige bestuurder uit Kerkwerve in op het dode paard dat half op de weg en half in de sloot lag. De man liep hierbij hoofdletsel op en moest voor behandeling eveneens naar het ziekenhuis.

Hoe de paarden hebben kunnen ontsnappen is niet bekend.