Drenkeling Westkapelle overleden

Toegevoegd: 10-01-2015, 07.15 uur
De KNRM Breskens ter plaatse bij het schip.
© Foto: KNRM Breskens

WESTKAPELLE - De persoon die vannacht overboord sloeg bij Westkapelle is na zijn redding alsnog overleden. Dat bevestigt de Nederlandse Kustwacht.

De Kustwacht kreeg rond 01.50 uur de melding dat er iemand overboord was geslagen vanaf het 240 meter lange containerschip Chopin uit Cyprus. Dat gebeurde ongeveer 15 mijl uit de kust van Westkapelle. De Kustwacht alarmeerde onmiddelijk de reddingboten van de KNRM-stations Breskens, Westkapelle en Neeltje Jans. Ook werden twee helikopters van NHV opgeroepen om te helpen.

Toen bleek dat de man nog aan de loodsladder van het schip hing, is het gelukt hem weer aan boord te krijgen. Hij is in bewusteloze toestand aan boord gebracht. De loodsboot Perseus heeft medische apparatuur aan boord gebracht. De reddingboot van Breskens is ook ter plaatse gegaan en heeft twee man met medische apparatuur aan boord van het schip gezet.

Even voor 04.00 uur was ook de helikopter ter plaatse en die heeft een arts aan boord gebracht. In de tussentijd zette de Chopin koers richting Vlissingen. Drie kwartier later stelde de arts vast dat het slachtoffer inmiddels toch was overleden. De bemanning van de reddingboot, de arts en de heliredder zijn door de reddingsboot van Breskens van boord gehaald en zijn vervolgens naar Vlissingen gegaan.

Het schip Chopin heeft zijn weg vervolgen naar de haven van bestemming: Antwerpen.

Zie ook:
- Man over boord bij Westkapelle (10-01-2015)

Dutch66 (10-1-2015 om 10:51)
Ref eerdere reactie: ik nam aan dat het om een loods ging, dat is echter niet duidelijk. Maar het blijft triest.....
Dutch66 (10-1-2015 om 10:48)
Een ongelofelijk verhaal, ik heb altijd al bewondering gehad voor het op en afstappen van loodsen bij slecht weer. Zeker als er geen "loodsdeurtje" is en men een heel eind naar boven moet klimmen. Maar een containerschip heeft wel zo een deurtje. Heel triest.
Sjaakie (10-1-2015 om 10:35)
Veel sterkte aan de nabestaanden en respect voor de redders, die in dit verschrikkelijke weer trotseerden en hun eigen leven in de waagschaal legden in een poging om toch de man te redden.
Kees Polderman (10-1-2015 om 08:57)
Diep triest, eerst zoveel mazzel gered te worden in dat onstuimig weer en dan vervolgens toch komen te overlijden.