Eis gevangenisstraf wegens brandstichting

Toegevoegd: 02-02-2015, 19.35 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft maandag tegen de 42-jarige J. V. uit Sas van Gent een gevangenisstraf van vier maanden plus acht maanden voorwaardelijk geëist wegens brandstichting.

V. stak op 29  september van het vorige jaar zijn slaapkamer in brand met als gevolg dat er aan het pand aan de Stationsstraat in zijn woonplaats voor bijna 30.000 (niet verzekerde) schade ontstond. De achtergrond van de brand was de wens van V. om zich op die dag van het leven te beroven. Hij nam wat slaappillen en wachtte op wat er zou gaan gebeuren. Toen er na een tijdje nog steeds niets gebeurde stichtte hij brand in de hoop dat hij door verstikking om het leven zou komen.

Geschrokken door de hitte van de brand waarschuwde hij zijn buurman en kwamen de hulpdiensten in actie. V. hield aan zijn zelfmoordpoging een verbrande neus en lip over. Uitspraak over twee weken.

Henny Groote (3-2-2015 om 11:23)
Weer een voorbeeld van de politie die zich voor het karretje van de verzekeraar laat spannen! Dit lijkt mij zonder iets van de zaak te weten, een man die ziek is enngejolpen moet worden. Ipv verschrikkelijke beschuldiging van brandstichting en gevangenisstraf zou deze man opgenomen moeten worden en meteen goede hulp krijgen. De verzekeraar betaald gewoon € 30.000 voor de inboedel vanwege ZORGPLICHT is zelfs voordeliger dan reclame om onnozele zielyjes te winnen voof verzekeringen waar alleen maar premie van wordt geïnd. Na een brand is de verzekeraar in sommige gevallen de VIJAND