45 fietsers in de fout centrum Middelburg

Toegevoegd: 25-02-2015, 11.18 uur

MIDDELBURG - Dinsdag hebben 45 fietsers een bekeuring gekregen omdat zij fietsten in het winkelgebied van Middelburg. Deze actie is een vervolg op klachten van winkeliers en winkelend publiek over overlast in de binnenstad.

Tussen 14.00 uur en 15.00 uur hebben agenten vier maal een boete uitgeschreven in de Langeviele en 33 maal in de Lange Delft. Tussen 17.00 uur en 17.30 uur is nog een keer gecontroleerd in de Lange Delft. Toen hebben acht personen een boete gekregen.

Deze controles zijn een vervolg op de bewustwordingsactie met waarschuwingen vooraf. Nu deze periode is afgelopen wordt er streng gecontroleerd met als doel afname van overlast en gevaarlijke situaties. Wie door het winkelgebied fietst riskeert een boete van 55 euro.

Zie ook:
Laatste waarschuwingen in fietsersgebieden (15-02-2015)

TSS (1-3-2015 om 11:26)
@ Maarten: weet je wel waar je over praat? Een agent verdient echt wel meer dan het bedrag dat jij noemt. En een agent die fietsers bekeurt is niet dezelfde persoon binnen de politie organisatie die achter de criminelen aangaat.
TSS (1-3-2015 om 11:26)
@ van Null: "De regelgever dient het duidelijk te maken met duidelijke signalering en niet via buurtfoldertjes." Dat doen ze toch? Er staan volgens mij heel duidelijk borden, of niet dan? Voor wat betreft het niet veranderen van de borden: de borden zijn anderhalf jaar geleden juist veranderd én duidelijker geworden! U geeft dus zelf al aan waarom er veel verkeersovertredingen zijn: mensen kijken niet naar de verkeerstekens. En als laatste de inkomsten: die zijn niet voor de gemeente maar voor het Rijk. Kortom meneer/mevrouw van Null, uw betoog raakt kant noch wal.
van Null (28-2-2015 om 14:59)
En hoeveel mensen die een bon krijgen zijn dan eerder gewaarschuwd met die bewustwordingsactie ? Nul ? Alsof heel nederland kennis neemt van de kneuteracties van het boere gat middelburg ? of het boeren reclameblaadje de pzc leest of zo ? De regelgever dient het duidelijk te maken met duidelijke signalering en niet via buurtfoldertjes. Ook de grote aantallen geeft blijk dat het een infrastructuur probleem is waar de gemeente ook al geen oplossing voor weet te vinden. Wel zijn er dan flinke inkomsten, en daarom veranderen ze expres nix. Extra kosten of extra inkomsten ? voor die failliete bende daar. wat zou de keuze zijn denkt u ? Wat acht u het meest waarschijnlijk ? Dit zijn willekeurig opgelegde extra belastingen en verder niets.
Marylene (28-2-2015 om 00:41)
Blijven controleren zou ik ook zeggen. Bij mij hier is er een padje waar duidelijk een bord staat met verboden voor fietsers. Ook hier heeft iedereen lak aan. Ze kijken zelf geïrriteerd als je daar loop en ze willen even razend snel voorbij. Iedereen weet wat wel mag en niet mag. Dit wat ik nu gaat schrijven is heel wat anders.en dat is het gooien van allerlei vuil op straat. Hebben ze wat gegeten,hup,gelijk verpakking op. Ook hiervoor moeten er controles komen.
Loopfiets (27-2-2015 om 16:29)
Bekeur dan ook de voetgangers in de wijngaardstraat die midden op de weg lopen. en in de zusterstraat, singel, gasthuis-, oudevismarkt, grote markt, lombard-, rijfel-, dam, keizerdijk, stenen brug, de opril, magdalena-, koning-, de kade's, en ga zo maar door. Of is dat niet verboden of te bekeuren ?
René de Bat (26-2-2015 om 20:32)
Een paar jaar geleden ben ik ook op deze manier bekeurd in het centrum van Goes. Deze bekeuring bevatte een foute omschrijving, en ik heb de boete succesvol aangevochten ! Er is een grote kans dat degene die nu bekeurd zijn ook een foute omschrijving op hun boete hebben ! Laat uw kans niet liggen en vecht uw boete aan, en krijg het geld van uw boete terug ! Als u mij een mailtje stuurt met uw mailadres, kan ik u een voorbeeldbrief sturen, met de bijbehorende procedures om succesvol tegen uw boete in beroep te gaan. En uiteraard uw geld terug te krijgen ! Stuur uw mailtje met uw mailadres naar : [email protected] Dan stuur ik uw zo spoedig mogelijk een bericht terug !