Weer brand in sloopwoning Zierikzee

Toegevoegd: 08-03-2015, 06.54 uur
Door: Rolf de Feijter

ZIERIKZEE - In Zierikzee is vannacht voor de tweede keer deze week brand uitgebroken in een sloopwoning in dezelfde straat.

De melding van de uitslaande brand aan de Marisstraat kwam rond 05.00 uur binnen bij de brandweer. Twee blusvoertuigen en een ladderwagen rukten met spoed uit. Toen de brandweer ter plaatse kwam was het vuur al overgeslagen naar een naastgelegen sloopwoning. Rond 06.00 uur werd het sein brand meester gegeven. De brandweer was nog wel geruime tijd bezig om na te blussen. Of sprake is van brandstichting wordt onderzocht.

In de nacht van donderdag op vrijdag brak ook al brand uit in een sloopwoning in de Marisstraat. In de nacht van 26 op 27 februari werd een sloopwoning aan de Lange Blokweg getroffen door brand. Volgens de politie was hier vermoedelijk sprake van brandstichting.

Zie ook:
- Uitslaande woningbrand Zierikzee (27-02-2015)
- Brand in sloopwoning Zierikzee (06-03-2015)

als de brandweer de boel opknappen (9-3-2015 om 11:28)
de woningstichtingen hebben samen dit jaar al weer 70 miljard bij elkaar geschraapt, van die plannen voor vernieuwing komt maar bitter weinig terecht en ze doen daar zo min mogelijk aan ondanks afspraken met de politiek. de maserati maffia gaat gewoon door en van die 70 miljard zien de huurders echt niets terug behalve een huurverhoging. Persoonlijk ben ik blij dat die decennia geleden beloofde vernieuwing een handje geholpen worden door brand. Dat al die ongeschikt voor bewoning krotten die de miljardair huisjesmelkers maffia verhuren maar eens afbranden. Want die wonen er van in miljonairs villa's en kasten van huizen en leven er een jetset leventje van. Van die "sociale" woningbouw...
Tom (8-3-2015 om 08:28)
Natuurlijk is er sprake van brandstichting! Drie huizen vliegen niet zomaar in brand. Her is wel duidelijk dat de pyromaan weer bezig is. Het wordt tijd dat deze persoon snel gepakt wordt, er zijn al meer dan 20 branden gesticht in anderhalf jaar in Zierikzee. Geeft mij een angstig gevoel.
bertus (8-3-2015 om 07:59)
Gaat goed daar. Zou gaan geloven dat alle slooppanden in Zierikzee af gaan branden. Dit is al eerder geweest, meerdere branden in korte tijd in slooppanden! Vind het zelf niet zo grappig allemaal! De brandweer die uit moet rukten, politie en onderzoek, en alle mogelijke gevaren die er bij komen. Wie dit doet kan ik alleen maar idioot noemen!