Duitse relschoppers hooligans voetbalclub

Toegevoegd: 15-04-2015, 11.07 uur
Door: Rolf de Feijter

RENESSE - De Duitsers die afgelopen weekend bij de massale vechtpartij in Renesse betrokken waren, blijken hooligans te zijn van de Duitse voetbalclub Schalke 04. Dat meldt de Duitse politie.

De Duitsers zouden in eerste instantie een vrijgezellenfeest vieren maar de Duitse krant Bild spreekt dit bericht tegen. De Duitsers zouden volgens de krant afscheid hebben genomen van een hooligan die binnenkort een celstraf van 1,5 jaar zou moeten uitzitten. De hooligans zijn lid van de Ultras-Gelsenkirchen.

Bij de massale vechtpartij raakten ook enkele agenten gewond. Eén van hen liep een zware hersenschudding op. Een andere agent werd met een glazen bierpul op zijn hoofd geslagen.

walter (18-4-2015 om 11:27)
@k, de menen die klagen over geluidsoverlast bij de res in axel wonen in die villa's op de Zuidsingel, ik zelf woon in een rustige wijk, maar hoor ze ook, maar dat is maar 1 of 2 keer in de week, en ik heb er geen last van. en zoals je zegt iedereen heeft zijn hobby, of dat nou voetballen of motorcrossen is,
k (16-4-2015 om 14:25)
@andre helaas is dat maar al te waar, in mijn jeugd deed ik aan motorcross op de res in axel, laatst hoorde ik dat ze de res ook liever kwijt zijn dan rijk, terwijl ze niet denken dat een sport of liefhebberij voor veel mensen als uitlaatklep werkt om de stress van de hele week even te vergeten nee dan moet je je maar kreupel laten schoppen op het voetbalveld dan ben je een held
k (16-4-2015 om 13:02)
iedereen bedankt voor de reacties, tuurlijk begrijp ik dat racen ook gevaren met zich meebrengt maar zolang het in een gecontroleerde omgeving (afgesloten weg waar geen gewoon verkeer komt) gebeurt zou dat toch ook moeten kunnen in een vrij nederland maar schijnbaar wil lonink liever dat iedereen een potje gaat rellen bij vv terneuzen ipv op de zondagmiddag lekker met je maten kijken wie er nu sneller is op 400 mtr, dit gebeurde op een stuk weg ver buiten de bebouwde kom dus waar geen omwonenden woonden die last van het geluid zouden hebben maarja wie ben ik
wim (16-4-2015 om 08:13)
Als ik eerlijk moet zeggen onze Nederlander zijn niet veel beter als ze uitgaan om te voetballen in andere landen,maar wat nu gebeurt in Renesse is volkomen onjuist om je zo te gedragen jammer dat het ten koste gaat van belang van een sport want dat komt het niet ten goede.
Tom (16-4-2015 om 00:53)
In Duitsland berechten kan niet, want het feit is daar niet gepleegd. Tevens zijn de straffen voor deze feiten in Duitsland (nog) lager dan hier in Nederland. Gewoon hard aanpakken deze lui. Blijf met je poten van politieagenten af! Vooralsnog worden deze lui goed aangepakt moet ik zeggen!
Andre (15-4-2015 om 22:46)
@Sander. je schreef precies wat ik schreef. , we worden gewoon bedonderd en kunnen er niks aan doen. ik zelf doe graag model vliegen maar natuurlijk kan en mag ik dat nergens doen, heb er al eens met de gemeente over gemailt en die staan er natuurlijk niet open voor en geven allerlei reden op om mij ervan te weerhouden. maar als iets hun uitkomt dan kan het wel ineens ook al brengt dat overlast met zich mee. als je nog maar een boom weg wilt hebben met goede redenen dan zeggen ze die boom is gezond en op grond daarvan mag die niet gekapt worden, maar als de gemeente zelf een boom weg willen hebben omdat de grond geld opbrengt dan maakt het ineens niet uit of de boom gezond is. nee dan moet die weg omdat er belang bij is, en dat is geld!