Demonstrant moet bord inleveren bij politie

Toegevoegd: 20-05-2015, 09.49 uur - Update: 20-05-2015, 11.15 uur

BRESKENS - Tijdens het koninklijke bezoek gisteren in Zeeuws-Vlaanderen heeft de politie het bord van een groepje demonstranten afgepakt. Dat meldt één van de demonstranten via social media.

De groep zou hebben rondgelopen bij strandpaviljoen 't Halve Maentje in Breskens. Op zijn bord stond 'Geen monarchie maar democratie'. De demonstranten mochten niet verder lopen en hun bord werd afgepakt. Ze kregen het bord pas weer terug toen ze gingen vertrekken.

Ook in Sas van Gent werden de demonstranten al tegengehouden door de politie. Hier werd de groep doorverwezen naar een demonstratieveldje maar daar wilde de groep geen gebruik van maken. Tijdens de discussie met de politie passeerde de koninklijke stoet.

De demonstranten laten via Facebook weten dat ze een aangifte of een klacht gaan indienen bij de politie.

Tim (22-5-2015 om 13:26)
Waar is eigenlijk die mening dat "Monarchie is geen democratie" vandaan. Er zijn dan op de wereld heel wat z.g. democratie bestuurden landen waar het (veel) slechter is als in Nederland. B.v; Noord Korea is dan waarschijnlijk het ideaal voor deze demonstranten. Geen koning maar een president, die op een heel democratische manier is gekozen. Zijn de tegenstanders van ons koningshuis er echt van overtuigt, dat een president goedkoper is? En waarom altijd over de kosten vallen, de beveiliging van Wilders is zeker gratis?
p de zeeuw (22-5-2015 om 12:13)
och de stichting nutteloze wewerkelozen of de stichting lelekkere uitkeringstrekkers waren dus ook weer aanwezig. demonstranten niks meer niks minder dan mensen die te lui zijn om te werken
Bram (22-5-2015 om 08:32)
Je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur alleen als je geld heb is vrijheid niet duur. wil je hier een politiestaat zoals daar? ga dan lekker verhuizen. demonstreren moet op een normale manier kunnen, en de discussie dat het koningshuis ook best wat minder belastinggeld mag kosten ook. 8 ton per jaar is in mijn beleving veel te veel
Mario (21-5-2015 om 12:58)
Ik begin te begrijpen waarom het koningshuis denkt dat ze vreselijk populair zijn.
willem (21-5-2015 om 09:17)
ja en wie nog in de waan is dat we in een vrij land leven heeft het TOTAAL MIS open uw ogen!!!!
k (20-5-2015 om 18:24)
waar slaat dat op, dit is een vrij land met de vrijheid van meningsuiting dit laat gewoon zien dat de politie gewoon niet weet waar ze mee bezig zijn, ik vind dat deze agenten zich dus schuldig hebben gemaakt aan beroving en dat is volgens mij wel strafbaar dus gewoon opsluiten in torentijd dat stelletje sukkels van agenten dat is gerechtigheid