Hulpdiensten uitgerukt voor duikongeval

Toegevoegd: 25-05-2015, 21.02 uur
Door: Rolf de Feijter

SCHERPENISSE - De hulpdiensten zijn vanmorgen massaal uitgerukt vanwege de melding van een duikongeval.

Het incident zou rond 09.30 uur hebben plaatsgevonden aan de Gorishoeksedijk bij duikplek De Punt.
KNRM, brandweer, ambulance en een traumahelikopter werden opgeroepen.

Vermoedelijk raakte er niemand ernstig gewond want de hulpdiensten konden na korte tijd weer inrukken.

PB (27-5-2015 om 16:48)
@ Jan: je draait op voor de kosten van wielerwedstrijden, voetbalwedstrijden en alle andere sportactiviteiten waar de politie om organisatorische of veiligheidsredenen dient op te draaien (via jouw belastingen). Je draait niet op voor de bijstand van de hulpdiensten in het geval van een duikongeval. Deze kosten worden gedragen door de verzekering. Alle duikers die bij een federatie zijn aangesloten, zijn sowieso verzekerd. Diegenen die niet gefedereerd zijn, hebben meestal een eigen DAN-verzekering. So don't worry over de kostprijs en laten we hopen dat de duikers zelf in orde zijn.
Jan (26-5-2015 om 22:26)
Als er weer eens een wielrenner op zijn plaat gaat en er een trauma heli moet komen hoor je niemand over kosten. Het is heel fijn dat er hulpdiensten zijn. Alleen de brandweer mogen ze thuis laten, die genereren onnodige kosten.
R (26-5-2015 om 20:46)
Klopt , duikers zijn verzekerd. ( tenminste , als je slim bent wel want een heli ritje en een decotank behandeling is niet echt betaalbaar ..)
Jan (26-5-2015 om 08:27)
fijn dat er zoveel hulpdiensten zijn. ik neem aan dat die duikers daar zelf de rekening voor betalen - dat ze daar extra voor verzekerd zijn? of mogen we allemaal opdraaien voor hun hobby?