Politie zoekt getuigen laffe straatroof M'burg

Toegevoegd: 26-05-2015, 14.22 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - De politie is op zoek naar mensen, die de daders herkennen van de beroving op zaterdag 18 april in het centrum van Middelburg.

Die Zaterdagmiddag werd rond 16.30 uur op de hoek van de Korte Giststraat met de Koorkerkhof een oudere vrouw (75) uit Middelburg door drie jongens van haar portemonnee beroofd. De daders vluchtten te voet weg richting het Abdijplein. De politie heeft bewakingsbeelden van de daders. Hoewel de beelden niet duidelijk zijn, hoopt de politie dat er ouders, familieleden of kennissen zijn, die de daders of één van hen herkennen.

Dader één was zeer vermoedelijk een jongen van tussen de 15 en 20 jaar en was rond de 1.70 meter lang. Hij was Gekleed in een beige/cognackleurige halflange jas met capuchon. Deze persoon droeg een klein model, donkerkleurige rugzak op zijn rug en had de capuchon op zijn hoofd.

Ook dader twee was zeer vermoedelijk een jongen. Hij had een Lichte tot licht getinte huidskleur, was in de leeftijd van tussen 15 en 20 jaar en eveneens rond de 1.70 meter lang. Hij was gekleed in een donkerkleurige trainingsjas en bijbehorende lange broek, met daarop lichtkleurige strepen. Mogelijk droeg deze jongen onder zijn jas een lichtkleurig/grijs T-shirt. Verder droeg deze dader sportschoenen.

Dader drie was zeer vermoedelijk ook een jongen van tussen de 15 en 20 jaar oud. Hij was tussen de 1.70 en 1.75 meter lang. En gekleed in een opvallend rode trainingsjas met witte strepen. Verder droeg deze persoon een donkere lange broek.

De politie vraagt mensen die iets gezien hebben of meer informatie hebben contact op te nemen via 0900-8844. Mensen die liever anoniem bellen kunnen dit via 0800-7000 doen.

w (27-5-2015 om 12:01)
k (27-5-2015 om 01:38)
inderdaad niet erg duidelijke beelden ok de achterste had een rood jasje aan maar de eerste 2 waren gewoon schimmen. tegenwoordig hangt alles vol cameras maar hetgeen dat ze filmen is nog niet te zien waarom dan zoveel cameras?? schijnveiligheid
Alfons (26-5-2015 om 21:56)
Wat een stelletje losers. Ze hebben het verkloot op school, dus geen werk, gaan ze nu oude vrouwtjes beroven. Hebben ze een nieuwe Samsung S6 nodig of geld om wiet te kopen?
Andre (26-5-2015 om 21:12)
Wat een laffe honden, als het mijn oma was zou ik niet rusten totdat ik dat tuig te pakken had. En ik breng ze niet naar een politiebureau maar ruim ze zelf wel op.
Vlissinger (26-5-2015 om 21:07)
@marcel, dit komt omdat je altijd van die zeikers hebt die vinden dat HUN privacy geweld wordt aan gedaan.
E Muller (26-5-2015 om 21:03)
idd meneer toontje het zijn vuile lafaards van het ergste soort een oud vrouwtje laf beroven van haar geld .....bah ik wordt daar ziek van en de getoonde beelden.......snik.........snik ...wat een kwaliteiteit .....