Boetes voor illegaal zeegroenten snijden

Toegevoegd: 21-06-2015, 12.36 uur

RILLAND - De politie en de RUD (Regionale Uitvoeringsdienst) hebben de afgelopen weken al zo'n acht keer bekeurd voor het illegaal snijden van zeegroenten in de omgeving van de Oesterdam bij Rilland.

Zonder vergunning of ontheffing is het niet toegestaan om zeegroenten zoals lamsoor en zeekraal te snijden. Daarnaast is er ook bekeurd voor het betreden van beschermde natuurgebieden in dezelfde omgeving.

Verder zijn er mensen bekeurd die wel een vergunning hadden maar in beschermd natuurgebied aan het snijden waren. In totaal is al zo'n 20 kilo zeegroenten in beslag genomen.

rinus 100 (26-6-2015 om 12:33)
Wat stoer iemand bekeuren die een maaltje zeekraal afsnijd en die wetten bedenken ze daar in Den Haag waar ze nog nooit schorren gezien hebben domme wetten verzinnen zijn ze super in gelukkig gaan ze onze politie beter betalen kunnen ze nog iet fanatieker zijn bah.
Jan (22-6-2015 om 19:06)
Wat een rare en arrogante reacties. Hou je aan de wet en je krijgt geen bekeuring. Wetten zijn om gehandhaafd te worden. Als je jezelf er niet in kunt vinden, uitzoeken wie deze wetgeving heeft ingevoerd, vervolgens niet meer op deze partijen stemmen.
Ad (22-6-2015 om 12:15)
Gewoon belachelijk hier in Nederland, je mag hier ook niet veel meer. Ja, de hoge Heren die mogen alles, daar gaat alles naar toe. De gewone Man kan alleen nog maar betalen en naar de Maan kijken. Ze moeten eens een stop zeggen tegen het plezier jagen en, wachtgelden op hun salaris en hoge bonussen. Ja en wat doen ze met die Zee groenten die ze in beslag hebben genomen, dat kun je wel raden. Verkopen ze zelf of verdelen het onder hun consorten. Het is gewoon corrupt, ambtelijk tuig. Je zal het maar graag willen doen, mensen opjagen. 70 jaar geleden deden ze dat ook, zo u begrijpt. Allemaal grote SMEERLAPPEN bah bah.
Huib de Leeuw (22-6-2015 om 10:25)
Goed gedaan van die boa's Ik zou die mensen een lintje geven, want die durven met gevaar van eigen leven een stel bandieten op de bon te zetten , Ik vraag me af als er nu eens 10 harley 's op de rattekaai staan en die zijn allemaal aan het snijden, zouden ze dan ook zo veel lef hebben om daar naar toe te gaan? ik denk het niet, ze moeten die lui overplaatsen naar de grote steden , daar kunnen ze nuttig werk doen, maar dat gebeurt niet de lafaards.Huib
Bertju (22-6-2015 om 09:53)
Hij had kunnen weten dat dit niet mag maar het ergste is dat men met twee maten meet in de ene helft van zeeland is het weer anders dan elders neem nu de grevelingendam daar kan alles en het ergste is dat men uit het zoommeer water haalt met tankwagens aan het einde van de grevelingendam dat besmet is met blauwalg en dat men dat dan over de landerijen sproeit waar de vruchten staan die wij op moeten eten. Ze zouden van overheidswege daar naar moeten kijken en de besproeide landerijen laten omploegen zodat wij dit niet binnen krijgen want het is puur gif.
wim (22-6-2015 om 06:44)
Waar zou de ingenomen zeegroente gebleven zijn?volgens mij word die niet vernietigd maar word toch wel ergens gegeten maar bij wie wat denk U.