Meisje mishandelt begeleidster in zorginstelling

Toegevoegd: 22-06-2015, 10.49 uur - Update: 22-06-2015, 10.56 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - In een zorginstelling in de gemeente Noord-Beveland is zondagavond een 42-jarige begeleidster ernstig mishandeld. Ze kreeg van een 17-jarige bewoonster een schop in het gezicht.

De verdachte begon rond 23.55 uur met stoelen te gooien. Toen personeelsleden haar probeerden af te voeren ging ze volledig door het lint. Daarbij liep een van haar begeleidsters vermoedelijk een gebroken neus op.

Agenten hebben het meisje aangehouden. Ze is vastgezet in cellencomplex Torentijd.

wim (23-6-2015 om 07:47)
jaapv (22-6-2015 om 22:02)
Tja, een volk dat voor bezuinigingen zwicht, verliest meer dan lijf en leden, dan dooft het licht. Want dat er te weinig hulp is in de zorg dat is natuurlijk helemaal waar zoals CRB zegt. Ondertussen komen er op straat ook steeds meer mensen die een gevaar zijn voor anderen omdat ze zorgmijder zijn. Fijn systeem hebben we sinds 2005.
CRB (22-6-2015 om 14:28)
ZOOOOOOOOOOOO leuk joh....het werken in de zorg. Heb het zelf 12 jaar gedaan en ben van ellende gevlucht. Het met steeds minder personeel werken en minder aandacht kunnen besteden aan de mensen en bovendien...... Het gevaar voor je eigen lichaam bij agressie........ Meer mensen op de vloer en minder bobo's achter het bureau!
Erik (22-6-2015 om 11:36)
Ja, opsluiten in Torentijd, dat helpt ( maar niet heus ;-( ) Dit meisje heeft duidelijk psychische hulp nodig, waarschijnlijk zat ze daar ook al voor in "die" zorginstelling (Emergis ? ) Natuurlijk, dat kan niet en is vervelend voor de zorgverleenster. (Sterkte gewenst) Maar je kunt dit verwachten als je werkt met labiele mensen.