Inval Terneuzen voor mogelijke ontvoering

Toegevoegd: 04-07-2015, 12.21 uur
Door: Manfred Berrevoets

TERNEUZEN - De inval in een woning aan de Van Kinsbergenlaan in Terneuzen afgelopen nacht is volgens de politie na een melding van een mogelijke ontvoering. Bij de inval is een 45-jarige Terneuzenaar aangehouden. Hij wordt verdacht van mishandeling van een man eerder die nacht. De aanleiding voor het incident ligt in de relationele sfeer.

Omstreeks middernacht wordt bij de politie melding gemaakt van een conflict in een woning aan de Wagnerhof. De 46-jarige bewoner zou zijn geslagen door een onbekende man. Opgeroepen agenten zien voor de woning een bebloede man staan met daarbij zeer geëmotioneerde familieleden. Uit de eerste verklaringen komt naar voren dat mogelijk een 42-jarige vrouw tegen haar wil is meegenomen door de verdachte.

Aan de hand van het opgegeven signalement wordt de verblijfplaats van de verdachte snel achterhaald. Uitgaande van een ontvoering is de voordeur van zijn woning aan de Van Kinsbergenlaan met een ram geforceerd. Daar wordt inderdaad de 'ontvoerde' vrouw aangetroffen. Zij verklaart echter dat zij vrijwillig is meegegaan met de verdachte om verdere escalatie in de woning aan de Wagnerhof te voorkomen.

Het slachtoffer is medisch onderzocht door het ambulancepersoneel en voor behandeling meegenomen naar het ziekenhuis. De verdachte is voor verhoor en verder onderzoek overgebracht naar het politiecellencomplex Torentijd in Middelburg. De vrouw heeft een verklaring afgelegd op het bureau in Terneuzen.