1 file van totaal 3 km

Meisjes aangehouden wegens inbraak

Toegevoegd: 13-07-2015, 14.46 uur
Door: Rolf de Feijter

AAGTEKERKE - De politie heeft zondagmiddag twee minderjarige meisjes gearresteerd op verdenking van inbraak in het plaatselijke verenigingsgebouw Amicitia. Het duo was bezig met het stelen van de bingoprijzen.

Rond 15.00 uur zagen omwonenden verdachte omstandigheden bij het verenigingsgebouw. Dit was voor hen reden om de beheerder te bellen. De man trof binnen, op het podium, twee jonge meiden aan die bezig waren met de bingoprijzen. Ze gingen er echter meteen vandoor en zagen kans om te ontsnappen. Het bleek dat ze het gebouw waren binnengekomen door een ruit te vernielen.

Via een buurtonderzoek achterhaalde de politie de identiteit van de twee meisjes. Ze werden bij een zoektocht gevonden. Ze hielden zich verscholen in een slootkant. Het duo werd gearresteerd. Het bleek te gaan om twee meisjes uit Aagtekerke van 13 en 14 jaar oud. Het tweetal moest mee naar het politiebureau. Ze zijn na verhoor en het opmaken van een proces-verbaal aan hun ouders overgedragen. De Raad voor de Kinderbescherming is op de hoogte gesteld van de gebeurtenissen.

wim (13-7-2015 om 19:38)
Het zullen je kinderen maar wezen als ze thuis gebracht worden omdat ze aan stelen waren en dat op een leeftijd van 13 en 14 jaar
adrie (13-7-2015 om 15:42)
Lekker meiden. Het zal je dochter maar zijn. Hoop dat ze een flink pak slaag krijgt maar dat zal wel niet want tegenwoordig moet je alles oplossen met PRATEN. Vroeger ging dat heel anders. Was heus zo'n slechte tijd nog niet. Heb van wat klappen van mijn ouders ( omdat ik dingen deed die niet mochten) niets overgehouden. Maar het hield mij wel op het rechte pad
deburgerwacht (13-7-2015 om 15:14)
Kinderbescherming? Bingobescherming! Of wou de gedupeerde meute aan t lynchen slaan?
janse (13-7-2015 om 15:08)
er is maar een straf die hard aankomt neem twee weken hun telefoon af dat is deze tijd een heel zware straf ze kunnen niet zonder hun vrieftelefoon.