Weer zeiljacht vastgelopen Veerse Meer

Toegevoegd: 06-08-2015, 22.09 uur
De KNRM heeft het jacht losgetrokken.
© Foto: KNRM Veere

VEERE - Op het Veerse Meer is voor de tweede keer deze week een zeiljacht vastgelopen. Ook dit keer schoot de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) te hulp.

De reddingboot 'Oranje' werd rond 15.00 uur opgeroepen nadat een jacht vast was gelopen ter hoogte van Veere. De KNRM heeft het jacht, dat vanuit Frankrijk weer op de terugweg was naar de thuishaven, weer losgetrokken en de opvarenden van het jacht konden hun weg weer vervolgen.

Dinsdag liep ook al een zeiljacht vast. Ook toen werd de KNRM ingezet.

Zie ook:
- Zeiljacht vastgelopen op Veerse Meer (04-08-2015)

peter (12-8-2015 om 01:32)
Pfff wat een gemekker allemaal en wat een overdreven reacties! Godgod er loopt een bootje vast.. nou en wtf heeft t ermee te maken of je een vaarbewijs hebt of niet.... laat staan intelligentie of spellingskunde. Ten tweede als de knrm op zn reet zit te niksen zijn ze lui en helpen ze iemand in een verloren uurtje is t ook weer gezeik... ik zou zeggen als je je nou zo verveelt ga dan vrijwilligerswerk doen bij de betreffende instanties, wie weet kunnen ze iets met jullie ideeen? Het enige waar ik op doel laat elkaar een beetje in zijn of haar waarde en reageer eens nuttig op een advertentie ipv elkaar af te kraken. Een mens maakt fouten.. wen dr aan je leert er van
pol (11-8-2015 om 15:53)
De beste stuurlui staan aan wal.
cat zeiler (11-8-2015 om 10:30)
Als catamaranzeiler loop ik ook regelmatig met mijn zwaarden aan de grond ook buiten de 1,5 m betonning ,veel meer als bv 10 jaar geleden ,dus uitbaggeren op sommigste plaatsen zou geen kwaad kunnen
w (10-8-2015 om 13:24)
@ Jaap en jvdm: het waterpeil is erg laag, met een speedboot in het snelvaargebied heb je soms maar wat centimeters speling onder je schroef. Er zijn plaatsen waar je als je in het water staat,het water maar tot borsthoogte komt. Dus 4 meter zal dan alleen in de vaargeul zijn.
Lukas (9-8-2015 om 16:17)
Doe dat zeilen dan ergens anders! Het gebeurt erg vaak bij het Veerse Meer en ik vind dat niet kunnen.
wi (8-8-2015 om 15:11)
Wow, wat een felheid hier! Misschien dat sommige hebben gelezen in de PZC week of 2-4 geleden, dat er veel boten in de problemen komen door overmatige plantengroei op de bodem?? Daarin vastdraaien met hun motor...Zomaar even ter info; kan het ook zijn...! Laten we niet te snel oordelen..