Brandweerpost Zuiddorpe neemt afscheid

Toegevoegd: 26-09-2015, 13.19 uur
Door: Omroep Zeeland

ZUIDDORPE - De brandweermannen van Zuiddorpe nemen zaterdag afscheid van hun post in het dorp. De post wordt opgeheven per 1 oktober.

De brandweermannen oefenen nog één keer op deze dag. Niet voor een toekomstige inzet, maar voor de eigen herinnering. Van de oefening worden foto's gemaakt voor een fotoboek voor de teamleden. Ploegleider Nico Rozendaal zal tijdens de open dag de aanwezige leden van de Veiligheidsregio oproepen vooral het dorp Zuiddorpe niet te vergeten in de toekomst.

De posten van Axel, Westdorp en Koewacht nemen het gebied dat onder de post Zuiddorpe viel over en zijn daar vanaf 1 oktober verantwoordelijk voor de brandweerzorg. De post wordt opgeheven vanwege bezuinigingen.

P. (28-9-2015 om 09:05)
Mooie daad weer van de brandweer, zichzelf opofferen en de veiligheid van het dorp. Zodat wij straks kunnen genieten van een stukje, Rommel op een doekje voor maar 160 miljoen. En zodat wij straks onze nieuwe burgers kunnen verwelkomen. In de de klemtoon van Pechthold "crisis? Beste kerel er was nooit geen crisis, hup ant werk jij"
Bezinning (27-9-2015 om 09:18)
Zoals al beschreven de kazerne Koegors, waar men niet vandaan uitrukt omdat de vrijwilliger te ver woont... Dus niet bijdraagt aan de brandweerzorg. Prestige projecten die alleen maar geld kosten.
AD. (27-9-2015 om 02:08)
Onbegrijpelijk (26-9-2015 om 21:27)
Bezuinigingen ? Las ik recentelijk niet iets over de aankoop van 2 schilderijtjes voor 160 miljoen en dat volgens mij met gemeenschapsgeld ? Tja, u begrijpt het al, dat is uiteraard veel belangrijker dan onze veiligheid. Toch ?
Astrid (26-9-2015 om 16:23)
Jammer dat jullie moeten stoppen i.v.m. de bezuinigingen. Gelukkig jullie hulp nooit nodig gehad maar toch.....weer verdwijnt er iets.
John (26-9-2015 om 14:03)
Al weer een voorbeeld van een verkeerde bezuinigingsmaatregel. ALS DE GEMEENTE WAT MINDER UIT HUN DAK WAREN GEGAAN MET HET GEBOUW IN DE KOEGORS, dan was er voor de kleinere posten nog wat geld overgebleven, alsook voor de veiligheid van de burgers.