Leden motorclub belemmeren aanhouding

Toegevoegd: 03-11-2015, 15.52 uur
Door: Rolf de Feijter

HULST - Maandag en dinsdag zijn in totaal vier leden van motorclub No Surrender aangehouden. Dat meldt de politie.

Het kwartet bemoeide zich op zaterdag 17 oktober rond 03.45 uur met de aanhouding van een 18-jarige man uit Hulst. Dat alles speelde zich af op het Cornelis de Vosplein. Daarbij zijn agenten dusdanig belaagd dat ze pepperspray en wapenstok hebben moeten gebruiken.

De man weigerde zich te legitimeren na een vermoedelijke mishandeling. Vervolgens werd hij door zijn vader, een 39-jarige man uit Hulst, een horecagelegenheid binnengeleid. Drie andere verdachten, een 23-jarige en 52-jarige man uit Hulst en een 28-jarige man uit Terneuzen allen lid van No Surrender, bemoeiden zich ook met de zaak.

Er ontstond duw- en trekwerk, agenten werden omsingeld waarbij ze zich dusdanig bedreigd voelden dat ze wapenstok en pepperspray tegen de verdachten gebruikten. De 18-jarige man is vervolgens aangehouden en afgevoerd. Daarbij blokkeerde een van de verdachten een politievoertuig met een busje.

Uiteindelijk is het viertal aangehouden. Ze kregen een proces-verbaal voor het belemmeren van de aanhouding. De 52-jarige verdachte wordt ook nog verdacht van het uiten van bedreigingen richting de dienders.

Condor (6-11-2015 om 22:22)
Ik ben Zeeuw en trots, waar zijn de andere Zeeuwen? Allemaal van die brave meelopers, vriendjes van de heersende politiek. Jammer, zou zo veel mooier kunnen zijn. Hey Bro's, be wise and let them talk. Be proud of your brotherhood!
Piet (4-11-2015 om 13:59)
Zulke dingen gebeuren dagelijks ja. Ik lees inderdaad dat grote groepen "verenigingen" zoals de schaakclub en biljartclub de mensen en politie hinderen. Nee, in de krant omdat het zulke aardige gasten zijn...
TinkiWinki (4-11-2015 om 13:13)
@Wim, Ik heb een beter idee. Motoren afpakken helemaal uit mekaar laten halen door Dehton medewerkers en alls in een kratje weer teruggeven. Als het een motorclub is dan kunnen ze gaan pielen en sleutelen ipv plastc gangster spelen
wim (4-11-2015 om 06:55)
Die lui denken dat ze alles mogen en worden steeds brutaler zo ook voor de politie,motors in nemen en over twee jaar terug geven.
Hee hoi (3-11-2015 om 22:58)
Omdat het no surrender is ja? Wedden dat als jij dit in het tenue van de plaatselijke schaakvereniging ook de krant haalt. En dit soort dingen gebeurt dagelijks ja? Weet niet waar jij woont dan, maar ik mag toch hopen niet in het mooie Zeeland. (waarschijnlijk ben jij ook gwn zo'n held op 2 wielen inclusief leren jackie)
Hoihoi (3-11-2015 om 22:54)
Dagelijks? Ik weet in welke buurt jij woont maar dat zie je toch niet 1 2 3 dat een politievoertuig wordt geblokkeerd door een busje;)