1 file van totaal 4 km

Rotterdammers vrijgesproken van inbraak

Toegevoegd: 05-11-2015, 21.35 uur
Door: Rolf de Feijter

MIDDELBURG - Drie Rotterdammers, die werden verdacht van het plegen van twee inbraken en twee pogingen op 14 januari dit jaar in Hulst, zijn daarvan donderdag door de rechtbank in Middelburg vrijgesproken. Het Openbaar Ministerie (OM) had tegen elk een gevangenisstraf van twaalf maanden gevorderd.

Wat die dag volgens buurtbewoners opviel was hun rondrijgedrag in de buurt. Een buurtbewoner noteerde het kenteken en een vaag signalement. De politie koppelde daaraan enkele inbraken die die dag waren gepleegd en de mannen konden al snel worden aangehouden.

Voor de officier van justitie was er voldoende bewijs om het stel te vervolgen: de auto waarin ze reden, de braaksporen die vrijwel perfect matchten met het inbrekersgereedschap dat in hun auto werd gevonden en een horloge dat kort daarvoor was gestolen maar in de politiewagen werd gevonden waarmee één van hen werd vervoerd.

De rechtbank sprak het trio vrij omdat - hoewel de braaksporen matchten met de in de auto gevonden spullen - niet bewezen kon worden wie wat gedaan had.

Rene (6-11-2015 om 20:41)
@Burger. Zaak is niet verprutst door de politie. Leer eens lezen! 1 ding is in ieder geval duidelijk, jij kunt de opleiding niet aan.
een gefrustreede Hulstenaar (6-11-2015 om 16:15)
We hebben hier in het wetboek van strafrecht toch het artikel diefstal in vereniging voor? Ik neem aan dat het OM in beroep gaat voor deze onbegrijpelijke uitspraak!
henkcolijn (6-11-2015 om 12:30)
ben benieuwd of de officier in hoger beroep gaat. dit is toch te gek voor woorden
Jan (6-11-2015 om 11:50)
Dit soort vrijspraak werkt het spelen voor eigen rechter in de hand. Dit moet voor de politie en de officier erg frustrerend zijn, en totaal niet uit te leggen naar de burgers toe.
Cerebrus (6-11-2015 om 11:40)
De rechtsstaat is allang al failliet, door de softe aanpak van de D66 geitenwollensokken-brigade. Opvallend genoeg zijn rechters overwegens vrouw, en die zijn per definitie al softer en emotioneler. Dus inbrekers, zorg dat je altijd met meer dan 1 persoon op pad gaat, dan is de kans groot dat je vrijgesproken wordt.
Politie-agent (6-11-2015 om 09:59)
whahahaha....wat een lachertje!!! Dit is niet te geloven....