Politie pakt brandstichters Terneuzen

Toegevoegd: 12-11-2015, 11.44 uur
Door: Rolf de Feijter

TERNEUZEN - Woensdag zijn drie jongens op heterdaad aangehouden als verdachten van brandstichting in het voormalig verpleeghuis Ter Schorre aan de Churchilllaan in Terneuzen.

De politie kreeg omstreeks 14.10 uur een melding dat er rook uit het voormalige verpleeghuis zou komen. Ook vertelde de melder dat hij iemand had zien wegduiken in het pand. Toen de politie met twee agenten ter plaatse kwam en zich opsplitste om de situatie te onderzoeken, zagen zij drie jongens wegrennen in de richting van de zeedijk.

Vrijwel direct kon er één jongen worden aangehouden door een oplettende burger die de jongen vast greep. Na een korte achtervolging kon de politie ook een tweede verdachte aanhouden. De derde verdachte wist met zijn fiets te ontkomen maar kon een half uur later alsnog worden aangehouden. De jongens zijn overgebracht naar het politiebureau voor verhoor.

De brandweer had de brand in het verpleeghuis snel onder controle en kon hierna het sein brandmeester geven. De brandstichters zijn op het politiebureau verhoord en hebben een werkstraf gekregen via het bureau HALT.

mendy (18-11-2015 om 08:58)
Oeps, niet helemaal goed gelezen.... Maar goed dan nog blijf ik erbij dat "fikkie steken" niet als een spel gezien moet worden. Of het nu een leegstaand pand is, of iets anders. Ook al zouden er asielzoekers in komen, dat geeft ons niet het recht om zoiets te doen. Trouwens dat gebouw is toch zo vervallen dan? Wie wil daar nog wonen? Klaas de zwerver?
luna (14-11-2015 om 20:04)
als deze jongens het niet hadden gedaan waren het er wel andere val mee dat de braakman nog recht staat
luna (14-11-2015 om 14:52)
ja dit ga je krijgen een leeg gebouw vermoedelijk worden er ook daar asielzoekers gestopt ,ik snap die jongens goed ik denk dat er vele zijn die met die gedachten rond lopen .het zou mij niks verwonderen als de braakman ook de fik in gaat.
Ronnie (12-11-2015 om 18:42)
Deze "top criminelen" hebben brand gesticht in een "voormalig" verpleeghuis Ter Schorre. Dit pand staat leeg en is een bouw val. niet dat dit hun actie goed keurt maar het is een compleet ander verhaal dan waar neer er mensen zouden wonen. Gelukkig zijn er in deze gemeente zoveel aantrekkelijke activiteiten dat een van de laatste dingen die bij je opkomen zal zijn brandje steken. Ja brandje het gebouw staat er nog en brandweer had het snel onder controle. Ik vermoed dat dit een stille HULP roep is van deze jongeren. En voor de gene die het niet willen horen: HELP het gaat hier mis, kunnen jullie ons helpen (jullie zijn toch de volwassenen van de maatschappij?) want dit gaat fout, maar wij weten het niet meer.
Een lezer (12-11-2015 om 17:37)
Misschien willen ze geen vluchtelingen in dat leegstaande pand. Heb horen zeggen dat ze ze daar wouden vestigen.
jan (12-11-2015 om 16:12)
Alleen een taakstraf(je) helpt niet. Laten voelen (al is het jaren) dat ze verkeerd bezig zijn. Dus naast een strengere straf ter vervanging van de taakstraf, een geldboete en op laten draaien voor de kosten, incl. de kosten van het politieoptreden ! En..... waar zijn de ouders ?????