1 file van totaal 3 km

Brand Wolphaartsdijk vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 28-11-2015, 20.11 uur
Door: Rolf de Feijter

WOLPHAARTSDIJK - Een 45-jarige bewoner van de Gardenierhof in Wolphaartsdijk is vandaag aangehouden op verdenking van brandstichting in zijn woning.

Rond 10.45 uur kregen de hulpdiensten een melding van een brand in een woning aan de Gardenierhof. Brandweermensen hebben de bewoner uit de woning gehaald. De brand was snel geblust. In de woning werd een overleden hond gevonden. De politie gaat uit van brandstichting.

De 45-jarige bewoner werd aangehouden. Omdat hij veel rook had ingeademd werd hij overbracht naar een ziekenhuis voor onderzoek. Nadat hij uit het ziekenhuis werd ontslagen is hij ingesloten in het cellencomplex Torentijd. De politie zet het onderzoek naar de toedracht voort.

Zie ook:
Hond overleden bij brand Wolphaartsdijk (28-11-2015)

Triest (28-11-2015 om 23:11)
Dus waarschijnlijk heeft de bewoner zelf het huis in de fik gestoken en daarmee zijn hond vermoord? Wat in en in triest dat dit blijkbaar zo gebeurd is. Mogelijk is de persoon erg ziek en overspannen. Of misschien is hij gewoon gewelddadig en sadistisch. Erg verdrietig dat de hond op zo'n vreselijke manier de dupe is geworden en het door verbranding en/of verstikking met zijn leven heeft moeten bekopen.