Man flink mishandeld in Dreischor

Toegevoegd: 18-12-2015, 11.13 uur

DREISCHOR - In een woning aan de Ring in Dreischor op Schouwen-Duiveland is donderdagavond een man flink mishandeld. Dat meldt de politie in een persbericht.

Volgens een woordvoerder kreg de politiemeldkamer rond 20.50 uur door dat er in de woning mogelijk iets aan de hand was. Agenten gingen poolshoogte nemen en troffen de bewoner van het huis aan met een bebloed hoofd. Hij vertelde dat hij door een andere man was geslagen.

In de tuin troffen de agenten nog een man aan. Zij vermoedden dat deze bij het incident betrokken was en de bewoner bevestigde dat vervolgens. Deze andere man, een 37-jarige man uit Nieuwerkerk, zou de huisraad hebben vernield. Ook zou hij klappen hebben uitgedeeld. Toen de man naar buiten liep zou hij vervolgens in elkaar zijn gezakt.

De 37-jarige is geboeid in een ambulance naar het ziekenhuis in Goes gebracht. De twee honden die hij naar de woning in Dreischor had meegenomen zijn even later door de dierenambulance opgehaald. De man uit Nieuwerkerk heeft volgens de politie de nacht in het ziekenhuis doorgebracht. "Hierbij gedroeg hij zich zeer opstandig", zo laat de politie weten.

Ook de bewoner van het pand werd naar het ziekenhuis in Goes gebracht. Daar deed hij aangifte van het voorval. Deze man liep enkele bijtwonden op aan een arm en een oor. Ook raakte hij gewond aan zijn hoofd.

Volgens de politie kenden de twee mannen elkaar maar wat de aanleiding voor het incident is, is nog niet duidelijk.