Man overleden na zware aanrijding Arnemuiden

Toegevoegd: 17-11-2005, 20.20 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]
ARNEMUIDEN - Bij een ongeluk op de Van Cittersweg in Arnemuiden zijn donderdag enkele personen gewond geraakt. Eén persoon is aan de gevolgen van het ongeval overleden.

Op een kruising van de Van Cittersweg botsten rond vijf uur een personenauto en een scooter op elkaar. De scooterrijder, een 16-jarig meisje uit de gemeente Middelburg kwam ten val en de personenauto raakte te water. Het ongeval gebeurde toen het meisje op het kruispunt Van Cittersweg/Verlengde weg naar Veere geen voorrang verleende aan de automobilist.

De man kon niet zelf meer uit het voertuig komen en moest door omstanders en brandweerlieden uit de auto worden bevrijdt. Dit slachtoffer is lange tijd gereanimeerd. De patiënt is met spoed overgebracht naar een ziekenhuis. Daar overleed hij later aan de gevolgen van het ongeval.

De bestuurster van de scooter raakte gewond aan haar knie. Twee anderen raakten onderkoeld aangezien zij beiden het water in gingen op zoek naar slachtoffers. Hoeveel mensen er precies zijn afgevoerd naar een ziekenhuis is niet geheel duidelijk. Voor de medische hulpverlening waren overigens drie ambulances (19104 Goes, 19126 Middelburg, 19129 Middelburg) en de Officier Van Dienst Geneeskundig (19197) aanwezig).

De brandweer werd al snel na de eerste melding massaal opgepiept voor het incident. Vanuit Arnemuiden rukte de tankautospuit 4534 uit. Vanuit de kazerne aan de Stromenweg in Middelburg rukte de Stadsgewestelijke brandweer uit met het hulpverleningsvoertuig 4570 en het wateron-gevallenvoertuig 4580.

Later volgde ook nog het dienstbusje 4510 met het vaartuig 4585. De boot is niet ingezet, de duikers hebben in het water gezocht naar eventuele andere slachtoffers. De leden van de Middelburgse hulpverleningsgroep hebben de auto met behulp van een lier ui het water gehaald. Daarna is het voertuig door een berger geborgen.