75-Jarige voor rechter voor misbruik jongen

Toegevoegd: 11-02-2016, 18.20 uur

MIDDELBURG - Tegen de 75-jarige Middelburger A. D., is donderdag een celstraf van 18 maanden waarvan 6 voorwaardelijk, toezicht door de reclassering en het betalen van 5.000 euro schadevergoeding geëist. Ook vindt de officier van justitie dat D. zich moet laten behandelen.

D. die grotendeels heeft erkend, zou vijftien jaar geleden, zeven jaar lang met tussenpozen een toen veertienjarige jongen seksueel hebben misbruikt. Ook had hij twee naaktfoto's van de jongen gemaakt. Het misbruik begon toen de jongen door omstandigheden vanaf 2000 diverse keren in het weekend bij D. bleef slapen.

Als de jongen in het eenpersoons logeerbed lag, kroop D. bij hem in bed en werd de jongen misbruikt. Toen de jongen zestien jaar was werd deze door D. verkracht. "Het ging vanzelf", zei D. tijdens de behandeling van de zaak, vijftien jaar later. "Het moet voor hem verschrikkelijk zijn geweest. Ik weet wat het is. Je voelt je vies. Er gebeurt iets waardoor jij dat jongetje niet meer bent. Die beschadiging krijg je nooit meer weg. Ik ben een walgelijk iemand."

D. werd in 1989 al veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van een half jaar voor een zedendelict.

Uitspraak over twee weken.

wim (12-2-2016 om 06:46)
Ben je daar nu 75 jaar voor geworden, man je beseft niet wat je gedaan heft je moet je eigen diep schamen deze man moet voor de rest van zijn leven opgesloten blijven
Hans (11-2-2016 om 23:03)
Toen hij 50 was heeft hij al voorwaardelijk gekregen, nu naar 25 jaar is deze smeerlap weer opgepakt. Hoeveel van die vieze spelletjes heeft hij inmiddels al niet gespeeld? En dan mea culpa. Te schunnig voor woorden.
optimist (11-2-2016 om 22:03)
Als het de persoon is wie ik vermoed, dan heeft hij mij heel veel jaren geleden ook misbruikt, en mag hij wat mij betreft nog 5 jaar extra bij krijgen.
Michelle (11-2-2016 om 20:46)
Wanneer hij zegt te weten hoe dat voelt misbruikt te zijn waarom doet ie dat dan een ander aan?