Doorrijder ongeluk Goes aangehouden

Toegevoegd: 19-02-2016, 09.40 uur

GOES - De politie heeft donderdag de automobiliste aangehouden die was doorgereden na een aanrijding met een voetganger op een zebrapad in Goes.

De botsing vond even voor 17.00 uur plaats op de Piet Heinstraat. Het slachtoffer, een 14-jarig meisje uit Borssele, stak volgens omstanders over op het zebrapad en werd daar geraakt door de auto. De automobiliste, die reed in een kleine witte personenauto, ging er vervolgens direct vandoor.

De politie wist de vrouw echter al snel te achterhalen. Rond 17.15 uur kon ze elders in Goes worden aangehouden voor het verlaten van een plaats ongeval. Volgens de politie gaat het om een 33-jarige vrouw uit Goes. Ze is verhoord en daarna weer heengezonden.

Het meisje liep bij de botsing kneuzingen op aan een onderbeen en/of voet.

Zie ook:
Meisje gewond op zebrapad Goes  (18-02-2016)

sonja (20-2-2016 om 12:26)
Deze DAME moet men voor 5 jaar rijontzegging geven, asociaal egoïstisch gedrag, fiks belonen! Meisje had ook in levensgevaar kunnen verkeren, o.k., FOUTJE volgens André, die hier z'n mening geeft, waar anderen dat niet mogen. waarschijnlijk zelfde rijstijl, gezien zijn reactie. Meisje zal zich nooit meer echt veilig voelen in het verkeer, wens haar dan ook sterkte!
T4 (19-2-2016 om 21:08)
@Andre je neemt wel iemand in bescherming. had je vrouw de auto mee genomen. het is gewoon een misdaad als je door rijdt na een aanrijding. volgende keer zelf kijken hoe je reageert als je voor je donder gereden wordt op het zebra pad. veel sterkte voor het meisje
Jan (19-2-2016 om 18:20)
@Andre Je hebt je verantwoording te nemen als bestuurder bij een ongeval. Zeker als je dan ook nog eens de veroorzaker in dit geval ben. Het is gewoon zwaar asociaal gedrag als je iemand verwond door je eigen toedoen / fout en dan je er vandoor gaat. Dit staat naar mijn idee compleet los van het feit wat wat de andere weggebruikers ooit volgens jouw hebben gedaan.
N.B (19-2-2016 om 17:47)
@Andre. Er is een verschil tussen een fout maken of een misdrijf plegen.
daarom heengezonden (19-2-2016 om 17:38)
Op doorrijden na een aanrijding is voorlopige hechtenis niet toegestaan. De verdachte mag daarom maximaal 6 uur vastgehouden worden voor verhoor, daarna MOET ze heengezonden worden. De rechter gaat uiteindelijk over de straf, de politie alleen over het onderzoek. Er is dus niets vreemds aan deze zaak behalve het niet stoppen na een aanrijding.
Andre (19-2-2016 om 14:05)
Wat weten we het allemaal toch weer goed, doorrijden is niet goed te praten. maar gelijk oordelen over wat er moet de bestuurster gedaan moet worden gaat nou ook weer wat te ver, Jullie hebben zeker nooit fouten gemaakt en zijn waarschijnlijk perfect!